لینک های دسترسی

Breaking News

ملا هبت‌الله به طالبان: صفوف خود را پاک‌سازی کنید


هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان به فرماندهان آن گروه دستور داده است که صفوف شان را از وجود افراد نامطلوب پاکسازی کنند.

ریاست عمومی ادارۀ امور طالبان روز پنجشنبه چهارم نومبر (۱۳ عقرب) بخش‌هایی از سخنرانی ملا هبت‌الله را در تویتر نشر کرده است که بازتاب‌دهندۀ نگرانی وی از وجود افراد خاین و نفوذی در صفوف این گروه است.

در یکی از این پیام‌های تویتر نگاشته شده است: "هر بزرگ [قوماندان طالبان] مکلف است تا افراد نامطلوبی را که امید اصلاح آنان وجود ندارد، از صفوف شان بیرون کند."

ظاهراً این سخنان رهبر طالبان در مدرسۀ حکیمیۀ قندهار ایراد شده است، جاییکه وی چند روز پیش برای نخستین بار در انظار عامه ظاهر شد.

ملا هبت‌الله هشدار داده است که هر ظلم و کار نادرستی که رخ دهد، بزرگ همان گروه طالبان مسوول پیامد آن اعمال، هم در دنیا و هم در آخرت، خواهد بود و عذر غفلت شان پذیرفته نخواهد شد.

طالبان به تاریخ ۱۵ اگست سال روان بر افغانستان مسط شدند و گفته می‌شود که این گروه به خاطر گسترش نیرو و تقویت صفوف شان به جلب و جذب تندروان اسلام‌گرای متحد و طالبان جوان مدارس دینی پرداخته است.

حدود پنج هفته پیش، ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان در یک پیام صوتی ۱۵ دقیقه‌ای به جنگجویان طالبان گفته بود که "افراد بد، فاسد و ناتوان" به خاطر رسیدن به اهداف "شوم" شان یا به خاطر نام بد کردن طالبان، به صفوف این گروه وارد شده اند.

او همچنین گفته است که برخی سرگروه‌ها و فرماندهان طالبان برای کلان ساختن تشکیلات شان با "افراد نااهل، اربکیان و جنایتکاران پیشین" دوست شده و آنان را به صفوف خود جلب کرده اند. اما به گفتۀ سرپرست وزارت دفاع طالبان به حضور چنین افراد در صفوف طالبان نیاز نیست و کسانیکه به جلب و جذب این گونه افراد اقدام کرده اند، هر چه زودتر آنان را از صفوف خود اخراج کنند.

ملا یعقوب نیز هشدار داده بود که پس از این پیام، اگر در تفتیش ثابت شود که چنین افراد در صفوف یک سرگروه طالبان هنوز هم جا داشته باشند، آن فرمانده طالبان با پیامد‌هایی از خلع سلاح شدن گرفته تا اخراج از صفوف طالبان روبرو خواهد شد.

طالبان پس از مسلط شدن بر افغانستان با حملات شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی روبرو شده است که تازه‌ترین مورد آن، حملۀ پنج مهاجم انتحاری داعش بر شفاخانۀ سردار محمد داوود خان در کابل است که در آن کم از کم ۱۹ نفر کشته و کم و بیش ۵۰ نفر دیگر زخمی شد.

XS
SM
MD
LG