لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان ادعا کردند که شش عضو داعش به شمول یک زن را در هرات کشتند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی طالبان برای هرات مدعی اند که در جریان یک عملیات بر یک مخفیگاه شاخۀ خراسان داعش در هرات، شش عضو این گروه به شمول یک زن کشته شده اند.

قوماندانی امنیۀ طالبان برای هرات روز شنبه چهارم مارچ (۱۳ حوت) در خبرنامه‌ای گفت که این حمله شب گذشته به محل بود و باش افراد داعش در منطقه "رباط کابلی‌ها" از مربوطات حوزۀ چهارم امنیتی شهر هرات انجام شد.

به گفتۀ مقام‌های امنیتی طالبان، در این درگیری، یک تن از افراد طالبان زخمی شده است. طالبان مدعی شده اند که از نزد این افراد، دو میل کلاشینکوف و سه میل تفنگچه به دست آمده است.

در این حال، برخی از باشندگان محل گفته اند که این درگیری حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب گذشته آغاز شد و حدود یک ساعت ادامه یافت. به گفتۀ منابع مردمی، طالبان با حمله بر یک خانۀ مربوط به یک قوماندان پیشین جهادی، به درگیری با افراد مسلح پرداختند.

آنان گفته اند که طالبان و افراد مسلح در این درگیری، از سلاح سبک و سنگین کار گرفته اند.

طالبان هفته گذشته نیز مدعی شده بودند که با حمله بر یک مخفیگاه گروه داعش در شمال شهر کابل، به شمول قاری فاتح،‌ مسوول نظامی شاخهٔ خراسان داعش، دو عضو این گروه را کشته و یک تن دیگر آنان را بازداشت کردند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت این گروه به تاریخ ۲۷ فبروری (نهم حوت) ادعا کرد بر یک مخفیگاه گروه داعش در ساحۀ "شهرک ذاکرین" از مربوطات حوزۀ ۱۷ امنیتی در شمال کابل انجام شد. او با نشر خبرنامهٔ گفته بود که حملات اخیر بر مراکز دپلوماتیک و مساجد در شهر کابل به دستور قاری فاتح صورت گرفته بود.

طالبان پس از مسلط شدن بر افغانستان، همواره مدعی شدند که شاخۀ خراسان گروه داعش در این کشور را از بین برده و آنان در افغانستان حضور "فزیکی و علنی" ندارد، اما این گروه در یک‌ونیم سال گذشته، مسوولیت مرگبارترین حملات را در ولایت‌های مختلف افغانستان از جمله کابل بر عهده گرفته است که در اثر آن، صدها غیرنظامی در سفارت‌خانه‌ها، مساجد، مکاتب و سایر اماکن عامه کشته و زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG