لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان در هفتۀ اخیر ۲۹۱ نظامی افغان را کشته‌اند - شورای امنیت افغانستان


شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که طالبان در یک هفته گذشته ۴۲۲ حمله تروریستی را در ۳۲ ولایت این کشور انجام داده اند که در اثر آن، ۲۹۱ نظامی افغان کشته و ۵۵۰ نظامی دیگر زخمی شده اند.

این شورا روز دوشنبه ۲۲ جون (دوم سرطان) با نشر خبرنامه‌ای "هفته گذشته را خون‌بارترین هفته در ۱۹ سال پسین" برای نظامیان افغان عنوان کرده است. همچنین در این اعلامیه گفته شده است که در این هفته ۱۴۸ غیرنظامی نیز در نتیجۀ حملات طالبان کشته و زخمی شده اند.

به گفتۀ این شورا، طالبان در تعهدات شان برای کاهش خشونت‌ها و جلوگیری از کشتار افغان‌ها ناکام مانده و برای صلح هیچ‌گونه حسن نیت نشان نداده اند.

این شورا همچنان گفته است که تداوم خشونت طالبان برای دولت افغانستان "به هیچ وجه" قابل قبول نیست و تاکید کرده که این حالت باید هرچه زودتر پایان یابد و فعالیت‌های واقعی برای صلح آغاز شود.

به باور شورای امنیت ملی افغانستان بدون کاهش خشونت تامین صلح با مشکل و تاخیر مواجه خواهد شد.

در بخشی از این اعلامیه همچنان آمده است: "ادامه افغان کشی و خشونت، دشمنی و مخالفت طالب را در هر قریه و خانه کشور بیشتر تقویت کرده، پروسه مصالحه ملی و هم‌دیگر پذیری را دشوار ساخته و به یک مرحله پیچیده سوق می‌دهد".

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند، اما در گذشته چنین گزارش‌های حکومت افغانستان را رد کرده و بر عکس، نظامیان افغان را به کشتار غیرنظامیان متهم کرده اند.

شورای امنیت ملی افغانستان در حالی از شمار قربانیان نیروهای امنیتی افغان در یک هفته گذشته پرده برداشت که به گفته مقام‌های امنیتی در حال حاضر طالبان حملات شان را در بخش‌های این کشور افزایش داده اند.

XS
SM
MD
LG