لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری و تلفات سنگین نظامیان افغان در جوزجان


مقام‌های محلی ولایت جوزجان می‌گویند که در نتیجۀ حملات طالبان بر شماری از پوسته‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی آقچۀ این ولایت، ۱۲ نظامی افغان کشته شده و پنج تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

معروف آذر، سخنگوی والی جوزجان با تایید این رویداد روز چهارشنبه ۱۷ جون (۲۸ جوزا) به صدای امریکا گفت که طالبان در این حمله، چهار تن دیگر نیروهای امنیتی افغان را نیز با خود برده اند.

آقای آذر افزود: "شب گذشته گروه طالبان بالای پوسته بالاحصار و جبار شهید ولسوالی آقچه ساعت سه شب حمله تهاجمی داشته اند در این درگیری ۱۲ نیروی امنیتی شهید، پنج نفر زخمی و چهار نفر را طالبان اسیر برده اند."

به گفتۀ مقامات، حملات طالبان به هدف تصرف پوسته‌های جبار شهید و بالاحصار از چهار استقامت آغاز شد و این درگیری‌ها تا صبح امروز ادامه داشت.

غلام سخی سبحانی، ولسوال آقچه به صدای امریکا گفت که جان باخته‌گان و زخمی‌های این رویداد، شامل نیروهای اردوی ملی، امنیت ملی و اردوی محلی اند.

در این حال، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که حملات طالبان بر بخش‌های ولسوالی آقچۀ ولایت جوزجان توسط نیروهای امنیتی افغان دفع شده است.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که در این حملات طالبان، هفت تن از نیروهای اردوی ملی جان باخته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

آقای امان افزوده است که در حال حاضر طالبان از این ساحات عقب زده شده و وضعیت به حالت عادی برگشته است. وزارت دفاع ملی می‌گوید که در این درگیری‌ها تلفات سنگین به جنگجویان طالبان وارد شده و تا اکنون شمار دقیق آن روشن نیست.

طالبان تایید کرده اند که این حملات توسط جنگجویان این گروه انجام شده است.

این در حالی است که پیش از این وزارت داخلۀ افغانستان اعلام کرده بود که طالبان حملات شان را در بخش‌های این کشور افزایش داده و تنها در یک هفته گذشته، ۱۷۱ نظامی افغان کشته و ۱۹۹ تن دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG