لینک های دسترسی

Breaking News

امنیت ملی: طالبان با 'اجبار' از مردم سربازگیری می‌کنند


رییس امنیت ملی افغانستان می‌گوید که در جریان یک سال گذشته طالبان تلفات سنگین را متحمل شده اند و آن گروه از میان مردم با جبر سربازگیری می‌کند.

ضیا سراج در جلسۀ کمیسیون‌های امنیت داخلی و امور دفاعی ولسی جرگه به روز یکشنبه ۱۱ اپریل (۲۲ حمل) گفت که در یک سال گذشته بیش از ۲۰هزار جنگجوی طالبان در نبرد با نظامیان افغان کشته و ۱۱هزار جنگجوی دیگر آن گروه زخمی شده اند.

آقای سراج با توجه به تلفات بلند طالبان گفت که آن گروه جنگجویان تازه نفس را از مدارس دینی پاکستان به افغانستان اعزام می‌کنند و روند جلب و جذب آن گروه متوقف نشده است.

او افزود: "در مناطقی که تحت اثر شان است، طالبان بالای مردم فشار می‌آورند که یا شما به ما غرامت بدهید و یا اینکه یک نفر تان را در صف ما روان کنید."

همچنان بر اساس آمار امنیت ملی افغانستان در یک سال گذشته بیش از چهارهزار و ۵۰۰ فرد وابسته به گروه طالبان، داعش و سایر مخالفان مسلح دولت در نتیجۀ عملیات‌ نظامیان افغان بازداشت شده اند.

رییس امنیت ملی افغانستان گفت که طالبان تحت فشار قرار دارند تا شوراهای نظامی و ملکی شان را از کویته و پشاور به داخل افغانستان انتقال دهند و از همین رو تلاش می‌کنند که در ولایت‌های هلمند، زابل، قندهار و بخش‌هایی از ارزگان حملات شان را شدت بخشند و مناطقی را در کنترول خود در آورند.

اما این مقام بلندپایۀ امنیتی افغان تاکید کرد که هیچ یک از طرح‌های طالبان عملی نخواهد شد؛ چون به گفتۀ او نظامیان افغان آمادگی کامل برای مبارزه با آن گروه را دارند.

این درحالی است که بر اساس معلومات نهادهای امنیتی افغانستان، کم از کم ۲۰ ولایت این کشور گواه ناامنی‌ها و درگیری‌ها میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان است.

XS
SM
MD
LG