لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش پنتاگون به حملۀ راکتی بر میدان هوایی قندهار


وزارت دفاع ایالات متحده، حملۀ راکتی طالبان بر میدان هوایی قندهار را محکوم کرده و گفته است که همچو حملات فرصت مذاکرات صلح آمیز را مختل می‌سازد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده روز چهارشنبه هفتم اپریل (۱۸ حمل) به خبرنگاران گفت که این حملۀ راکتی منجر به خسارات و تلفات نشده است.

اما آقای کربی افزود که این تصمیم طالبان برای تحریک خشونت‌های بیشتر در افغانستان، فرصت جاری صلح را اخلال می‌کند.

او افزود: "ما همیشه حق دفاع شخصی برای سربازان خود را داریم، اما تمرکز ما در حال حاضر پشتیبانی از روند دپلوماتیک در اینجا است تا بتوانیم این جنگ را از طریق مذاکره با یک صلح پایدار و یک توافق سیاسی پایان دهیم."

بر اساس معلومات پنتاگون در حال حاضر ۷۰۰ تن از سربازان امریکایی و ماموریت حمایت قاطع در میدان هوایی قندهار مستقر اند.

میدان هوایی قندهار پس از بگرام، بزرگترین پایگاه نظامیان خارجی در افغانستان است و در این میدان، قول اردوی ۲۰۵ اتل، قوماندانی قوای سرحدی و چند بخش نظامی دیگر نیز موقعیت دارد.

حملۀ دیروزی طالبان پس از امضای توافقنامۀ صلح میان ایالات متحده و طالبان، دومین حمله بر محل استقرار نظامیان خارجی در افغانستان است.

ماه گذشته، مقامات افغان از حملات راکتی گروه طالبان بر پایگاه "چپمین" که در آن نیروهای مشترک نظامیان افغان و خارجی مستقر اند، خبر دادند.

بر اساس توافقنامه امریکا-طالبان که در ۲۹ فبروری ۲۰۲۰ امضا شد، طالبان تعهد کردند که بر نظامیان خارجی در افغانستان حمله نخواهند کرد.

مقامات امنیتی قندهار تایید کردند که ناوقت دیروز شش راکت از جانب ولسوالی ارغستان بر میدان هوایی قندهار پرتاب شده است.

غورزنگ افریدی، امر امنیت قوماندانی امنیه قندهار امروز پنجشنبه هشتم اپریل (۱۹ حمل) به صدای امریکا گفت که نظامیان افغان عملیات جستجو را در ساحه‌ای که حمله از آنجا صورت گرفته است، آغاز کرده اند.

همچنان آقای افریدی گفت که چند هاوان در شهر قندهار نیز اصابت کرده است که در نتیجهٔ آن دو غیرنظامی زخمی شدند.

طالبان مسوولیت این حملۀ راکتی را پذیرفته اند.

XS
SM
MD
LG