لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع از تصفیۀ کامل ولسوالی ارغنداب قندهار از وجود طالبان خبر داد


وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در ادامۀ عملیات نیروهای امنیتی افغان در قندهار، ولسوالی ارغنداب این ولایت به گونۀ کامل از وجود طالبان پاکسازی شد.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز دوشنبه پنجم اپریل (۱۶ حمل) به صدای امریکا گفت که در حال حاضر، نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در بخش‌های این ولسوالی مستقر شده اند.

آقای امان افزود: "نیروهای اردوی ملی در ولایت قندهار تلفات کم‌سابقۀ را از لحاظ آمار به طالبان به خصوص در ولسوالی‌های پنجوایی، ژری و ارغنداب وارد کردند."

درگیری میان نظامیان افغان و طالبان در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار از چندین ماه به این‌سو ادامه دارد و پیش از این مقام‌های امنیتی گفته بودند که طالبان در تلاش کنترول مرکز این ولسوالی بودند.

آقای امان همچنان گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۰ جنگجوی طالبان در هشت ولایت کشته و ۸۱ تن دیگر آنان زخمی شدند.

او افزود که این جنگجویان طالبان در ولایت‌های غزنی، ننگرهار، زابل، هرات، کندز، بغلان، بدخشان و قندهار کشته و زخمی شدند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور در حال حاضر، در حالت "دفاع فعال" استند و در صورت حملۀ طالبان علیه آنان اقدام جدی خواهند کرد.

این در حالی است که دیروز طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفتند که نیروهای افغان بر ضد این گروه عملیات‌های شان را آغاز کرده و اگر این عملیات‌ها ادامه یابد، آنان نیز دست به اقدام متقابل خواهند زد.

آقای امان از دادن معلومات در مورد وارد شدن تلفات بر نظامیان افغان خودداری کرد.

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند، اما یکی از سخنگویان این گروه مدعی شده که جنگجویان این گروه بر یک پایگاه نظامیان افغان در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند حمله کردند که در این درگیری‌ تلفات سنگین به این نیروها وارد شده است.

XS
SM
MD
LG