لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ کمک مالی امریکا به سازمان جهانی صحت را تعلیق کرد


رییس جمهور ایالات متحده از کارکرد سازمان جهانی صحت در مقابله با بیماری کووید-۱ انتقاد کرد و گفت که دستور تعلیق کمک‌های مالی کشورش به این سازمان را صادر کرده است.

دونالد ترمپ، عصر سه شنبه ۱۵ اپریل (۲۶ حمل) به وقت واشنگتن، در نشست خبری گفت که سازمان جهانی صحت در مقابله با کروناویروس ضعیف عمل کرده و در این زمینۀ سو مدیریت داشته است.

به گفتۀ آقای ترمپ، این سازمان در آغاز بحران بیماری کووید۱۹ به موقع واکنش نشان نداد و هیچ گزارش معتبری نیز نشر نکرد.

آقای ترمپ، بررسی نکردن اطلاعات چین در مورد شیوع کروناویروس و اعلام‌ نکردن ممنوعیت سفر به چین را نمونۀ عملکرد ضعیف سازمان جهانی صحت عنوان کرد.

کروناویروس در دسمبر سال گذشته در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد و اکنون دامنۀ آن به ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته است.

همچنان رییس جمهور ایالات متحده افزود که کشورش به تحقیقات در مورد سازمان جهانی صحت ادامه می‌دهد و در زمینۀ حمایت از آن سازمان نیز در آینده تصمیم خواهد گرفت.

در واکنش به این موضوع، انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد گفته است که بیماری همه‌گیر کووید۱۹ یکی از خطرناک‌ترین چالش‌های کنونی جهان است.

آقای گوتیرش در اعلامیه‌ای با تاکید بر حمایت از سازمان جهانی صحت که در خط مقدم مبارزه با کروناویروس قرار دارد، گفته است که این امر برای غلبۀ جهان بر بیماری کووید۱۹ حیاتی است.

به گفتۀ آقای گوتیرش، اکنون زمان آن نیست که منابع برای فعالیت‌های سازمان جهانی صحت یا هر سازمان بشردوستانۀ دیگر که با کروناویروس مقابله می‌کند، کاهش داده شود.

منشی عممی ملل متحد گفته است که اکنون زمان همبستگی و همکاری جامعۀ جهانی است تا پیامدهای ناگوار انسانی، اقتصادی و اجتماعی کروناویروس متوقف شود.

ایالات متحدۀ امریکا بیشترین شمار مبتلایان و تلفات ناشی از کروناویروس را در جهان دارد. بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح چهارشنبه ۱۵ اپریل (۲۴ حمل) شمار مبتلایان کووید۱۹ در ایالات متحده به ۶۱۰ هزار نفر و مرگ ناشی از این بیماری در امریکا به ۲۶۰۵۹ نفر رسیده است.

همچنین تا صبح چهارشنبه مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان به بیش از ۱۲۷۶۰۰ نفر و مبتلایان آن نیز به دو میلیون نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG