لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: تلفات کروناویروس در چین بیشتر از امریکا است


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در چین به مراتب بیشتر از امریکا است، اما به گفتۀ وی چین آمار واقعی را بنا بر دلایلی نشر نکرده است.

آقای ترمپ که ناوقت شنبه ۱۸ اپریل (۳۰ حمل) در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد به خبرنگاران گفت که دلیل پنهانکاری چین را پیدا کرده و آن را افشا خواهد کرد.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز امریکا نشر کرده است، شمار مبتلایان کروناویروس در ایالات متحده تا صبح یک‌شنبه ۱۹ اپریل (۳۱ حمل) به ۷۳۵۲۸۷ نفر و مرگ و میر ناشی از آن به ۳۹۰۹۰ نفر رسیده است، حالانکه چین تا حال از ابتلای ۸۳۸۰۵ نفر و مرگ ۴۶۳۶ نفر دیگر گزارش داده است.

آقای ترمپ همچنین گفت که ایالات متحده "احتمالا به استثنای آلمان" نسبت به هر کشور دیگر اروپای غربی در برابر همه‌گیری کروناویروس مبارزۀ موثرتری انجام داده است.

رییس جمهور ترمپ با اشاره به میزان بلند تلفات ناشی از کروناویروس در ایتالیا و اسپانیا گفت که در مقایسه با وسعت جغرافیایی و جمعیت ایالات متحده، مرگ و میر ناشی از کروناویروس در امریکا کمتر بوده است.

در اسپانیا که پس از ایالات متحده بیشترین شمار مبتلایان کروناویروس را دارد، تا صبح یکشنبه از ابتلای حدود ۱۹۶ هزار نفر و مرگ ۲۰۴۵۳ نفر گزارش شده است.

در ایتالیا که از رهگذر میزان ابتلا به کروناویروس سومین کشور جهان است، شمار مبتلایان به ۱۷۶ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ به ۲۳۲۲۷ نفر رسیده است.

کروناویروس ابتدا در ماه دسمبر سال گذشته در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد وتا کنون بیش از دو میلیون و ۳۵۵ هزار نفر در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان به بیماری ناشی از این ویروس مبتلا شده اند. همه‌گیری کروناویروس تا کنون جان ۱۶۲۰۱۳ نفر را در سرتاسر جهان گرفته است.

در افغانستان شمار مبتلایان کروناویروس به ۹۹۶ نفر رسیده است و بر اساس آمار وزارت صحت عامۀ آن کشور، ۳۳نفر در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG