لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ امریکا شهروندانش را به خروج از افغانستان توصیه کرد


با صعود آمار مبتلایان کووید۱۹ در افغانستان، سفارت ایالات متحده در کابل با نشر اعلامیه‌ای از تمامی شهروندان این کشور خواسته که هرچه عاجل تدارکات سفر از افغانستان را روی دست گیرند.

این سفارت امروز پنجشنبه سوم جون (۱۳ جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که واقعات جدید کروناویروس و مرگ و میر ناشی از آن به شدت در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

بر اساس معلومات این سفارت، شفاخانه‌ها با کمبود منابع، اکسیجن و بستر برای بیماران مرتبط به کووید۱۹ و سایر بیماران مواجه اند و در برخی موارد از پذیرش شهروندان امریکایی بخاطر نبود بستر، اجتناب ورزیده اند.

در اعلامیه آمده است: "مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده (CDC) و وزارت امور خارجه مشاوره سفر سطح چهار را در مورد سفر به کابل به علت کووید۱۹، جرایم، تروریزم، ناامنی‌های داخلی، آدم‌ربایی و درگیری‌های مسلحانه به شهروندانش صادر کرده است."

سفارت امریکا شدیداً به شهروندان آن کشور پیشنهاد کرده است كه هرچه عاجل برنامه‌های خروج شان از افغانستان را تنظیم كنند، چون توانایی این سفارت با توجه به شرایط امنیتی و کاهش کارکنان، برای کمک به شهروندان ایالات متحده در افغانستان بسیار محدود است.

برنامه‌ریزی برگشت از افغانستان، مشوره در مورد لغو یا محدودیت پروازها با شرکت‌هایی هوایی و مشوره در مورد وضعیت صحی با وزارت صحت عامه و رعایت نکات بهداشتی از دیگر توصیه‌های سفارت امریکا برای شهروندان آن کشور در سراسر افغانستان است.

این در حالی است که آمار مبتلایان و وفیات کروناویروس طی هفته‌های اخیر در افغانستان افزایش یافته است. بر اساس آمار وزارت صحت عامه بیش از ۳۳ درصد تمامی مرگ و میر کووید۱۹ تنها از کابل گزارش شده است.

XS
SM
MD
LG