لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار وزارت صحت افغانستان از احتمال کمبود اکسیجن


سرپرست وزارت صحت عامۀ افغانستان با اشاره به واقعات روزافزون کروناویروس گفته است که احتمال دارد کمبود اکسیجن به یک مشکل جدی مبدل شود.

داکتر وحید مجروح، در صفحۀ فیسبوک خود نوشته است که به دلیل افزایش واقعات کروناویروس، این وزارت مجبور شد که سه شنبه شب یک شفاخانۀ دیگر را نیز در کابل به بیماران کووید۱۹ اختصاص دهد، اما نام این شفاخانه را مشخص نکرده است.

آقای مجروح گفته است: "کمبود اکسیجن آرام آرام به مشکل جدی مبدل می‌شود، اگر هم‌وطنان ما کمک نکنند، به زودی شاهد یک بحران بزرگ خواهیم بود."

عثمان طاهری، معاون سخنگوی وزارت صحت عامه به صدای امریکا گفت که در حال حاضر در هر ولایت یک شفاخانه اختصاصی کووید۱۹ وجود دارد و در کابل به دلیل واقعات بیشتر، پنج شفاخانه خدمات صحی را به بیماران کرونایی عرضه می‌کند.

وزارت صحت عامه از شهروندان افغانستان خواسته است که برای دو هفته در خانه بمانند، ماسک بپوشند و از حضور در محلات مزدحم خودداری کنند.

این وزارت روز چهارشنبه دوم جون (۱۲ جوزا) گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۱۸ واقعه جدید کروناویروس در سراسر این کشور ثبت شده و ۲۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان باخته اند.

با آمار جدید رقم مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در افغانستان به سه‌هزار و ۳۴ و مبتلایان به ۷۵هزار و ۱۴۴ افزایش یافته اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز چهارشنبه دوم جون (۱۲ جوزا) در سراسر جهان بیش از ۱۷۱ میلیون و ۱۸۸هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۵۶۵هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG