لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع امریکا: خروج قوا از افغانستان تا پایان اگست تکمیل می‌شود


وزیر دفاع ایالات متحده امریکا می‌گوید که روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان به روش مصوون و منظم ادامه دارد.

لوید آستن روز چهارشنبه ۲۱ جولای (۳۰ سرطان) در مقر پنتاگون به خبرنگاران گفت که روند خروج قوای امریکایی در جریان است و "تا ختم ماه اگست" تکمیل می‌شود.

وزیر دفاع ایالات متحده گفت که رییس جمهور امریکا تصمیم گرفت و وزارت دفاع نیز قصد انجام درست آن تصمیم را دارد.

اما آقای آستن تاکید کرد که پس از خروج قوا، ایالات متحده چهار وظیفۀ کلیدی در افغانستان خواهد داشت.

جنرال آستن افزود: "ما به محافظت از حضور دیپلماتیک خود در افغانستان،تامین بودجه برای نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، مشاوره به وزارت‌های امنیتی افغانستان و جلوگیری از ظهور مجدد سازمان‌های تروریستی فراملی متعهد هستیم."

او در پاسخ به پرسشی در مورد بازگشت القاعده به افغانستان گفت که ایالات متحده از نزدیک اوضاع را نظارت می‌کند و هدف اصلی این است تا اطمینان حاصل شود که خشونت و تروریزم از افغانستان به ایالات متحده صادر نمی‌شود.

جنرال آستن گفت که طالبان در همان اوایل متعهد شدند که پناهگاهی امن برای القاعده فراهم نکنند و ایالات متحده انتظار دارد که آن گروه "اگر می‌خواهد با مشروعیت به پیش برود"، این تعهد را برآورده کند.

او تاکید کرد: "من فکر می‌کنم این چیزی است که آنها باید در نظر بگیرند. این یکی از راه‌های کسب آن است. بنابراین، خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد."

وزیر دفاع ایالات متحده گفت که امریکا قابلیت‌های خود را حفظ خواهد کرد تا در صورت بروز این تهدید یا هر تهدید بتواند برطرف کند.

این در حالی است که قوماندانی مرکزی قوای ایالات متحدۀ امریکا یک هفته پیش گفت که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بیش از ۹۵ درصد تکمیل شده است.

روند خروج قوای امریکایی از افغانستان در ماه می آغاز شد و ایالات متحده اعلام کرد که تا سپتمبر سال روان، این روند تکمیل خواهد شد.

XS
SM
MD
LG