لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن تاکنون جزییات طرح خروج از افغانستان را شریک نساخته است – مولتون


ست مولتون، عضو کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده می‌گوید که اداره جوبایدن، رییس جمهور امریکا جزییات و تفصیلات طرح خروج و پس از خروج از افغانستان را با آن‌ها شریک نکرده است.

این قانونگذار امریکایی در مصاحبه‌ای اختصاصی با صدای امریکا گفت: "رییس جمهور [ بایدن ] جزییات بیشتر داد و در مورد چگونگی حضور مداوم دپلوماتیک در افغانستان، حمایت از نیروهای امنیتی افغان و سایر موارد صحبت کرد. اما من فکر می‌کنم با همه اینها همه ما می‌خواهیم جزییات بیشتری را ببینیم و همچنان در هفته ها و ماه های آینده فشار برای [بدست آوردن ] آنها را ادامه خواهیم داد. "

آقای مولتون می‌گوید که طی چند هفته گذشته وضاحت در مورد سه موضوع – طرح دقیق از جمله بیرون کشیدن ترجمانان و دیگر متحدان از افغانستان، معرفی فرمانده برای این ماموریت‌ و تعهد به پایان رساندن این ماموریت- را از دولت خواست است.

او می‌گوید که مجلس نمایندگان کانگرس امریکا تغییراتی را در روند ویزه خاص مهاجرت آورده و مجلس سنا نیز آنرا باید تصویب کند. اما او می‌افزاید که به هراندازه‌ای که این روند تصحیح شود بازهم به سرعت کافی به پیش نخواهد رفت.

آقای بایدن نیز روز پنجشنبه هشتم جولای در سخنرانی‌اش گفت که روند صدور ویزه برای همکاران افغان قوای امریکایی تسریع یافته است تا به گفتۀ وی "آنان و خانواده های شان با تهدید مواجه نشوند" او افزود که تیم ویژۀ کاری در قصر سفید، برای رسیدگی به روند صدور ویزه به آن عده ترجمانان افغان که خواستار آمدن به امریکا استند، ایجاد شده است.

افزایش خشونت‌ها

آقای بایدن پس از سخنرانی در مورد خروج قوای امریکایی از افغانستان، در پاسخ به پرسش یک خبرنگار گفت که حکومت افغانستان ۳۰۰ هزار قوای مسلح مجهز دارد، حالانکه شمار جنگجویان طالبان به ۷۵ هزار نفر می‌رسد.

آقای مولتون می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان جنگ دشواری پیش رو خواهند داشت و "ما گزینه‌ای دیگر نداریم به جز از اینکه به شجاعت این نیروها در مبارزه علیه طالبان حساب کنیم".

با آنهم او گفت که باید برای وضعیت اضطراری آمادگی‌ها گرفته شود.

این عضو کانگرس امریکا می‌گوید که عدم پیشرفت در گفتگوهای صلح شرایط را دشوارتر ساخته اما افزود: "در نهایت صلح همان چیزی است که ما می‌خواهیم، و صلح اغلب از طریق گفتگوهای دشوار حاصل می شود. امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد. "

ژیلا نوری با آقای مولتون مصاحبه‌ای انجام داده است که می توانید با کلیک روی لینک ذیل ببینید.

ست مولتون، عضو کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:31 0:00


XS
SM
MD
LG