لینک های دسترسی

Breaking News

مذاکرات کرزی و پلوسی در مورد استراتیژی جدید در کابل


حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان و یک عضو ارشد کانگرس ایالات متحده امروز در مورد استراتیژی جدید امریکا برای برخورد با شورش تحت رهبری طالبان در افغانستان مذاکره کردند.

دفتر آقای کرزی میگوید او و ننسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده امروز در کابل همچنان در مورد امنیت در دراز مدت و انکشاف اقتصادی مذاکره کردند.

یک بیانیه حاکیست که ننسی پلوسی از پیشرفت دیموکراسی در افغانستان خشنود است.

یک هیئت افغانی، بشمول وزرای خارجه، دفاع و داخله بروز یکشنبه کابل را بقصد ایالات متحده ترک خواهد کرد تا بمذاکرات روی استراتیژی جدید ادامه بدهند. آنها همچنان با مقامات پاکستانی ملاقات خواهند کرد تا هر سه جانب در مورد جنگ علیۀ دهشت افگنی مذاکره نمایند.

در یک انکشاف دیگر، قوای نظامی ایالات متحده میگوید تحقیقاتی که با قوای افغانی براه انداخت تائید کرد که یک عملیات تازۀ نظامی در غرب افغانستان منجر به مرگ ۱۳ نفر ملکی و سه تندو گردیده بود.

یک سخنگوی قوای نظامی ایالات متحده گفت تحقیقات در مورد عملیات روز سه شنبه در هرات نگرانی قوای نظامی را در مورد تلفات اهالی تبارز میدهد.

براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده اخیراً پلانی را مبنی بر اعزام ۱۷ هزار عسکر دیگر به افغانستان اعلام کرد. این عساکر جدید تعداد مجموعی عساکر ایالات متحده را در افغانستان به تقریباً ۵۵ هزار تن بلند میبرد.

قوای بین المللی در افغانستان شامل ۳۰ هزار عسکر خارجی عمدتاً از کشورهای ناتو میباشد.

XS
SM
MD
LG