لینک های دسترسی

Breaking News

درگذشت مردی که گردهٔ خوک به بدنش پیوند زده شده بود


عملیات پیوند گردهٔ خوک به این بیمار در ماه مارچ در شفاخانهٔ عمومی شهر باستن ایالت ماسچوستس انجام شده بود.
عملیات پیوند گردهٔ خوک به این بیمار در ماه مارچ در شفاخانهٔ عمومی شهر باستن ایالت ماسچوستس انجام شده بود.

نخستین بیماری که گردهٔ تعدیل شدهٔ خوک به بدن وی موفقانه پیوند زده شده بود، در شفاخانه‌ای که این عملیات جراحی را بر وی انجام داده بود، درگذشت.

اما شفاخانهٔ شهر باستن ایالت متحده نا وقت یکشنبه ۱۱ می (۲۲ ثور) با نشر بیانیه‌ای از این بیمار به نام ریک سلیمن یاد کرده و گفته است: "هیچ نشانه‌ای دیده نمی‌شود که این فرد در اثر پیوند عضو درگذشته باشد."

برای نخستین بار در تاریخ بشر، جراحان در شفاخانهٔ عمومی شهر باستن ایالت ماسچوستس در ماه مارچ سال روان در یک عملیات جراحی که چهار ساعت طول کشید، گردهٔ یک خوک را که به گونهٔ جنیتیکی اصلاح شده بود، به بدن سلیمن موفقانه پیوند زدند.

در بیانیهٔ این شفاخانه آمده است: "سلیمن برای همیش به عنوان روزنهٔ امید برای تعداد بی‌شمار بیمارانی در سرتاسر جهان باقی خواهد ماند که منتظر پیوند [گرده] استند و ما به خاطر اعتماد و تمایل وی برای پیشرفت در این زمینه عمیقاً قدردان استیم."

کمبود اعضا برای پیوند زدن به بیماران نیازمند، مشکل دوامدار در سرتاسر جهان است و شفاخانهٔ شهر باستن که این عملیات نادر جراحی را انجام داده است، در ماه مارچ گفته بود که بیش از ۱۴۰۰ نفر در فهرست منتظران آن شفاخانه برای دریافت گرده درج اند.

گردهٔ خوک که به بدن سلیمن پیوند زده شده بود، از سوی یک شرکت تکنالوژی زیستی به نام ای‌جنیسیس فراهم شده و طوری تعدیل و اصلاح شده بود که جین‌های مضر خوک از آن برطرف شده و جین‌های مشخص انسانی در آن علاوه شده بود.

سلیمن که به بیماری شکر نوع دوم و فشار بلند خون مبتلا بود، در سال ۲۰۱۸ نیز گردهٔ اهدا شدهٔ انسان را دریافت کرده و این عضو به بدنش پیوند زده شده بود، اما پنج سال بعد بدنش آن را طرد کرد.

پیش از این مورد، تلاش‌ها برای پیوند زدن گردهٔ‌ خوک به انسان‌ها ناکام شده و نیز دو مورد پیوند قلب خوک به انسان تا هنوز ناموفق بوده است.

گروه

XS
SM
MD
LG