لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار انتحاری در لشکرگاه ۴ پولیس و یک طفل را کشت


مقامات افغان میگویند، بروز پنجشنبه در اثر انفجار یک بم انتحاری در لشکرگاه چهار پولیس و یک طفل کشته شده و

هفت پولیس مجروح شدند.

سخنگوی قوای نظامی ایالات متحده میگوید عساکر ایالات متحده و افغانستان چهار تن از افراد ملکی بشمول دو زن را در جریان عملیات در شرق افغانستان کشته اند .

قوای ائتلاف برهبری ایالات متحده قبلاً گفته بود که بروز چهار شنبه تندروان را طی یک یورش در ولایت خوست کشته است. اما مامورین افغان این ادعا را رد کرده وگفتند افراد ملکی بشمول یک خردسال کشته شده اند .

بعداً تحقیات قوای ا ئتلاف برهبری ایالات متحده تائید کرد که مقتولین ، درگیر فعالیت های تندروان نبودند .

قوای نظامی ایالات متحده گفت عساکر ایالات متحده وافغان محل دشمن را هدف قرار میداد که یک خانواده در نزیکی محل گلوله باری نمود تا ، به کلمات او، از منزلشان به مقابل یک دشمن نا معلوم دفاع کنند . عساکر عکس العمل نشان دادند و آن چند تن ملکی را کشتند.

در بیانیه ایکه بعداً از طرف برید جنرال « مایکل ریان » صادر شد نامبرده ابراز تاسف و همدردی کرد و گفت بازماندگان این خانواده جبران مالی خواهند شد .

تلفات اهالی در افغانستان ، که در آن کشور به تخمین های ملل متحد زیاده از۲٫۰۰۰ نفر در سال قبل در جریان حملات تندروان و عملیات قوای خارجی کشته شده اند ، یک موضوع حساس است .

در عین حال یک حمله کنندۀ انتحاری ، ۵ تن را در جریان یک حمله بر یک دسته از افراد پلیس ضد مواد مخدر در ولایت جنوبی هلمند کشته است.

داود احمدی یک تن از مامورین ولایتی میگوید ۲ تن از افراد پلیس و ۳ تن از اهالی هنگامی کشته شدند که جمله کنندۀ انتحاری بر آن در شهر لشگر گاه ولایت هلمند حمله کرد .

مقامات تندوران طلبان را ، که از قاچاق و تجارت غیر قانونی مواد مخدر جهت تمویل شورش شان استفاده می کنند ، مسئول خواندند.

XS
SM
MD
LG