لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات تازۀ "تندروان" در افغانستان


قوای نظامی ایالات متحده در افغانستان میگوید نیرو های ائتلاف و افغان در جنوب آنکشور 32 تندرو را کشته و ذخایر سلاح و مواد مخدر را بروز چهارشنبه کشف نموده اند.

طی یک بیانیه قوای نظامی اعلام نمود در یک حمله نیرو های ائتلاف 32 تندرو را بعد از آن به قتل رسانیدند که در ولایت ارزگان حین گزمه مورد حمله قرار گرفتند.

در یک عملیات جداگانه در ولایت هلمند، قوای نظامی میگوید نیرو های افغان و ائتلاف با تندروانی جنگ نمودند که از یک محل مخفی آماده گی حمله را میگرفتند. بعد از جستجوی محل، قوای نظامی 100 کیلوگرام تریاک، 2400 کیلوگرام مواد کیمیاوی برای ساخت ماین ووسایل انفجاری را ضبط نمود.

همچنان بروز چهارشنبه، استرالیا اعلام نمود بیش از 450 عسکر اضافی را به افغانستان میفرستد تا نیرو های افغان را تربیه نماید و همچنان قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تامین امنیت همکاری نمایند.

کﭭن رَد، صدراعظم استرالیا گفت اعزام عساکر بیشتر احتمال حملات دهشت افگنی را بر شهروندان استرالیائی کاهش میدهد.

این اقدام تعداد مجموعی عساکر استرالیائی را در افغانستان به یک هزار و پنجصد تن میرساند که این بزرگترین سهم یک کشور در خارج چوکات ناتو میباشد.

در سایر خشونت ها، قوای نظامی ایالات متحده در افغانستان میگوید قوای ائتلاف و افغان 10 شورشی را در یک نبرد در ولایت لوگر به قتل رسانید.

یک بیانیۀ نظامی حاکیست که قوای ائتلاف زمانی با شورشیان برخورد نمود که در یک قریه بخاطر دریافت طالبان گزمه مینمودند. دو تندور مظنون نیز درین عملیات دستگیر گردید.

XS
SM
MD
LG