لینک های دسترسی

Breaking News

زمینه فراګیری حرفه برای معتادین سابق در قندهار


در ولایت کندهار برای آنعده کسانیکه استعمال مواد مخدر را ترک نموده اند، زمینه فراګیری حرفه برای شان مساعد ګردیده است.

شیرعلی خان ۳۳ ساله امید وار است که بعد از فراګیری بوت سازی زندګی بهتری را برای خود مهیا نماید. شیرعلی خان که برای یک مدت زیاد معتاد به مواد مخدر بود، هیچ کس به وی ارزش قایل نمی شد.

چند قبل وی تصمیم تداوی خویش را ګرفت و در کلنیک تداوی معتادین شامل ګردید.

"زمانکه در کلینک بستر شدم خداوند مرا نجات داد، حتی فعلا نصوار و سګرت هم نمی کشم فقط در فکر نفقه اولاد خود می باشم."

بعد از نجات از اعتیاد، شیرعلی خان تصمیم زندګی عادی را سر از نو ګرفت. او به اثر سعی و تلاش موفق به ازدواج با یک دختر معیوب ګردید. او اکنون دارای سه طفل است.

در ولایت کندهار ریاست کار و امور اجتماعی به کمک مالی کشور های ایالات متحده امریکا و بریتانیا برای آنعده از اشخاص که استعمال مواد مخدر را ترک نموده اند، زمینه فراګیری کورس های حرفه را مساعد نموده تا افراد مذکور از یک حرفه و یا مصروفیت سالم برخوردار ګردند.

سید جان زیارکښ ریس ریاست کار و امور اجتماعی در ولایت کندهار میګوید:

"آن عده از معتادین که از کلنیک تداوی خارج ګردیده باشند، و به خاطر کار برای ما مراجعه نموده اند. برای آنها زمینه کار و فرا ګیری حرفه مسلکی را مهیا نمودیم .تا هنوز صد تن از کورس ها فارغ ګردیده اند."

شیرعلی خان از جوانان می خواهد که از استعمال مواد مخدر اجتناب نمایند.

به قول شیر علی خان اګرچه مدت فراګیری بوت سازی در این مرکز کافی نمی باشد، ولی زمان که فارغ ګردد یک کارخانه بوت سازی را برای خود در شهر کندهار ایجاد خواهد نمود.

در این مرکز فعلا ۲۵ تن مصروف فراګیری بوت سازی می باشند که در جریان مدت فراګیری یک مقدار مواد خوراکی پول نقد، در آخر وسایل کار و سند فراغت برای شاملین کورس مذکور داده میشود.

XS
SM
MD
LG