لینک های دسترسی

Breaking News

حملات انتحاری مسلسل بر یک کمپنی امنیتی در قندهار 


حملات انتحاری مسلسل بر یک کمپنی امنیتی در قندهار 
حملات انتحاری مسلسل بر یک کمپنی امنیتی در قندهار 

در امتداد شاهراه قندهار سپین بولدک حوالی شام روز گذشته چند تن از افراد مسلح انتحاری بر یک کمپنی امنیتی خصوصی به نام کمپاس حمله نمودند، که په قول مسوولین امنیتی در قندهار چهار تن از محافظین امنیتی کمپنی مذکور کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر به شمول یک تعداد از افراد ملکی مجروح گردیده اند.

به قول از مسوولین کمپنی امنیتی، نخست یکتن از انتحار گننده گان موتر مملو ازمواد انفجاری را در نزدیک دروازه کمپنی منفجر ساخت و بعدآ یک تعداد دیگر وارد کمپی گردیدند و شروع به فیر نمودند.

یکتن از مسوولین کمپنی امنیتی در محل واقعه گفت: "به گفته مسوولین کمپنی چهار تن از افراد انتحاری مواد انفجاری بسته شده از جان خویش را در داخل صحن کمپنی منفجر نموده اند. و یک تعداد ازافراد مسلح دیگر از یک منزل و باغ دست به حملات مسلحانه زدند که در گیری برای چندین ساعت ادامه داشت".

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان نیز مسوولیت حملات انتحاری را به دوش گرفته و در ضمن گفته است سه تن به سرکردگی محمد ادریس این حملات انتحاری بر کمپنی امنیتی خصوصی سازماندهی نموده بودند.

به اساس یک گزارش دیگر افراد مسلح حوالی صبح امروز در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار یکتن از بزرگان قومی را به قتل رسانیده و افراد مسلح موافق به فرار گردیده اند .

عبدالجبار ولسوال ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار ضمن تایید خبر مذکور به رادیو اشنا گفت : افراد مسلح مخالف دولت حاجی عبدالرحمن عضوی شورای انکشافی ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار را به قتل رسانیده اند .

مسوولین دولت در ولایت قندهارمسوولیت قتل عضوی شورای انکشافی ولسوالی ارغنداب را به دوش مخالفین دولت انداخته اند.

اما قاری یوسف احمدی سخن گوی طالبان تاهنوز در مورد ترور یکتن از برزرگان قومی در ولسوالی ارغنداب چیزی نگفته است .

طبق یک خبر دیگر در ولسوالی شینکی ولایت زابل بر یک عراده موتر یک کمپنی سرک سازی انفجار بم کنارجاده صورت گرفت که به اثر انفجار سه تن از گارگران یک کمپنی سرک سازی کشته و دو تن دیگر مجروح گردیده اند.

عبدالقیوم ولسوال ولسوالی شینکی ولایت زابل تایید نموده است که به اثر انفجار بم کنار جاده سه تن از کار گران یک شرکت سرک سازی کشته شده اند.

قاری یوسف احمدی سخن گوی طالبان ازجای نامعلوم ادعا نمود که به اثر انفجار بم کنار جاده پنج تن از عساکر خارجی در ولسوالی شینکی ولایت زابل کشته شده اند.

حملات انتحاری بریک کمپنی امنیتی خصوصی که مسوولیت حفاظت کاروان های اکمالاتی را درجنوب افغانستان دارد و همچنان قتل یک تن از بزرگان قومی درشمال قندهار و کشته شدن سه تن از کارگران یک کمپنی امنیتی در ولایت زابل در حالیست، که روز گذشته احمدولی خان کرزی ریس شورای ولایتی قندهار خروج کارمندان خارجی ملل متحد را تقبیح نموده بود.

XS
SM
MD
LG