لینک های دسترسی

Breaking News

محکمۀ پاکستان نواز شریف، دختر و دامادش را به فساد متهم کرد


محکمۀ مبارزه بر ضد فساد اداری پاکستان روز پنجشنبه نواز شریف، صدراعظم برکنار شدۀ آن کشور و دخترش مریم شریف را به ارتباط داشتن ملکیت های غیر قانونی در لندن، متهم کرد، اتهاماتی که ممکن به زندانی شدن آقای شریف منجر شود.

آقای شریف ۶۷ ساله در ماه جولای ۲۰۱۷ پس از آن از کرسی صدارت پاکستان کنار رفت که ستره محکمۀ آن کشور وی را به دلیل داشتن منابع غیر قانونی سلب صلاحیت کرد.

با آنهم آقای شریف نفوذ خود را در حزب حاکم مسلم لیگ نواز، حفظ کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک شاهد حاضر در محکمه گزارش می دهد که آقای شریف، دخترش، مریم شریف، همراه با شوهرش، محمد صفدر، همه از سوی محکمۀ مبارزه بر ضد فساد اداری پاکستان، متهم شده اند.

اما به گزارش رویترز، همۀ آنان اتهامات را رد کردند. خانم مریم شوهرش، صفدر، هر دو در محکمه حاضر بودند، اما صدراعظم پیشین پاکستان یک نمایندۀ خود را به محکمه فرستاد، زیرا آقای شریف از همسرش که در لندن به سر می برد و از بیماری سرطان رنج می برد، مواظبت می کند.

در پهلوی مریم شریف، دختر نواز شریف، محمد صفدر، شوهرش و دو برادرش نیز متهم به فساد اداری اند
در پهلوی مریم شریف، دختر نواز شریف، محمد صفدر، شوهرش و دو برادرش نیز متهم به فساد اداری اند

موضوع سلب صلاحیت آقای شریف در سال ۲۰۱۶ پس از آن مطرح شد که گزارش های موسوم به "اسناد پاناما" از ملکیت وی، دخترش و دو پسرش در لندن پرده بر داشت، دارایی هایی که آقای شریف و اعضای خانواده وی آنرا اشاعه نکرده بودند.

ستره محکمۀ پاکستان در وهلۀ اول آقای شریف را سلب صلاحیت نکرد، اما دستور داد تا در مورد ثروت خانوادۀ شریف، تحقیق صورت بگیرد.

پس از تحقیقات، ستره محکمۀ پاکستان آقای شریف را سلب صلاحیت کرد و از ادارۀ حسابدهی ملی آن کشور خواست تا به تحقیقات خود ادامه بدهد، تحقیقاتی که موجب محاکمۀ آقای شریف و اعضای خانواده اش شد.

یافته های یک هیات جداگانه که از سوی ستره محکمۀ پاکستان تعیین شده است، نیز نشان می دهد که ثروت خانوادۀ شریف با عواید آنان مطابقت ندارد. این هیات خانم مریم و برادرانش را متهم به جعل اسناد ملکیت در لندن کرده است.

XS
SM
MD
LG