لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس زن: طالبان به کمک پدرم چشمانم را کشیدند


مسوولان وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که یک پولیس زن در ولایت غزنی از سوی پدرش که هم فکر طالبان است به شدت زخمی و از دو دیده نابینا شده است.

وزارت داخلۀ افغانستان به این پولیس زن که پدر چشمانش را کشیده و به شدت زخمی کرده، یک آپارتمان داد و تعهد کرده است که او را تداوی می‌کند.

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخلۀ افغانستان این پولیس زن را که خاطره نام دارد "شجاع" خوانده است.

آقای اندرابی با اشاره به برخورد پدر خاطره تاکید کرده است که طالبان نمی‌توانند با جبر مردم افغانستان را شکست دهند.

براساس گزارش‌ها، خاطره گفته است که طالبان با کمک پدراش چشمانش را کشیدند.

مروه امینی، سرپرست ریاست حقوق بشری کودکان و زنان وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که خاطره به اتهام همکاری با دولت به ضرب گلوله زخمی نیز شده است.

خانم امینی گفت: "تنها به این جرم که چرا در حکومت کار می‌کند و پولیس است. ده گلوله زده، (بدنش) قطعه قطعه است. نه درست راه رفته می‌تواند، نه کسی را دیده می‌تواند. هردو چشمش با چاقو کشیده و سخن دردناک اینکه می‌گوید فرزندانش را نمی‌تواند ببیند".

خانم امینی افزوده است که وزارت داخله خاطره را دیروز به کابل خواسته و سرپرست این وزارت با او دیدار کرده است.او تاکید کرده است که آقای اندرابی برعلاوۀ کمک نقدی با این پولیس زن، تمام مصارف درمانش را نیز به عهده گرفته است.

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

شمولیت زنان در صفوف نهادهای امنیتی در افغانستان هنوز هم با چالش‌های چون محدودیت‌های خانوادگی و اجتماعی و ناامنی مواجه است.

بر اساس آمار رسمی حکومت افغانستان، در حال حاضربیش از ۲۷۰۰ زن در بخش‌های مختلف نظامی وزارت دفاع و بیش از ۳۵۰۰ زن نیز در بخش‌های مختلف پولیس وظیفه اجرا می‌کنند.

XS
SM
MD
LG