لینک های دسترسی

Breaking News

رازق: ۵۰ نه، چهار سرباز افغان در سپین بولدک کشته شد


مرزبانان افغان روز جمعه با نظامیان پاکستانی در سپین بولدک درگیر شدند
مرزبانان افغان روز جمعه با نظامیان پاکستانی در سپین بولدک درگیر شدند

در حالیکه یک جنرال قوای سرحدی پاکستان از کشته شدن ۵۰ سرباز افغان در نبرد روز جمعه میان مرزبانان پاکستانی و افغان در سپین بولدک خبر داده است، فرمانده اوپراتیفی ولایت‌های جنوبی افغانستان این ادعا را "دور از حقیقت" و "دروغ محض" می‌خواند.

جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیۀ ولایت کندهار، به صدای امریکا گفت که در درگیری روز جمعه در روستاهای مرزی لقمان و جهانگیر چهار سرباز افغان کشته و ۱۴ سرباز افغان زخمی شده است. تا کنون از وضعیت صحی زخمی شدگان این رویداد جزئیاتی در دست نیست.

نظامیان افغان عکس‌هایی از یک تانک سوختۀ قوای سرحدی پاکستان را نیز از بروز درگیری در شبکه های اجتماعی نشر کردند.

جنرال رازق همچنان گفت که در اثر آتشباری نظامیان پاکستانی دو غیرنظامی افغان کشته و ۲۳ غیرنظامی دیگر زخمی شده است.

همچنان، صدیق صدیقی، رئیس مرکز رسانه‌های حکومت افغانستان، در تویتر و فیسبوک خود این ادعای جنرال پاکستانی را "بسیار دروغین" و "کاملاً مردود" خوانده است.

ندیم احمد، جنرال قوای سرحدی پاکستان روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در گذرگاه مرزی چمن به خبرنگاران گفت که در برخوردهای روز جمعه دو سرباز پاکستانی کشته و ۹ مرزبان دیگر آن کشور زخمی شده اند.

درگیری میان مرزبانان پاکستانی و افغان در نخستین ساعات روز جمعۀ گذشته در روستاهای لقمان و جهانگیر واقع بر نقطۀ صفری خط دیورند پس از آن به وقوع پیوست که کارمندان ثبت احوال نفوس پاکستان به سرشماری ساکنان این روستاهای افغانستان، اقدام کردند.

در تهیۀ این مطلب از گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز استفاده شده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG