لینک های دسترسی

Breaking News

خطوط هوایی باختر دوباره فعال شد 


خطوط هوایی باختر افغان که در جریان جنگ‌های داخلی از بین رفته بود، امروز ۲۵ اکتوبر (چهارم عقرب) دوباره به فعالیت آغاز کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که محمد اشرف غنی، ‌رییس جمهور افغانستان شام امروز رسماً این خطوط هوایی را در میدان هوایی کابل افتتاح کرد.

آقای صدیقی در یک تویت نوشته است که در یک پیشرفت تازه طیاره‌های این شرکت یک بار دیگر بر فراز آسمان این کشور به پرواز درخواهد آمد.

احمد مسلم خرم، رییس شرکت باختر افغان‌ الوتنه گفته این شرکت در حال حاضر یک بال طیاره دارد و تا یک ماه دیگر دو طیاره دیگر در خدمات مسافرین قرار خواهد گرفت.

رییس جمهور افغانستان پیش از این تاکید کرده بود که در فعال سازی دوبارۀ این شرکت باید معیارهای بین المللی در نظر گرفته شود.

وزیر ترانسپورت افغانستان نیز در اوایل سال جاری در مورد طرح فعال سازی مجدد شرکت باختر به ولسی جرگۀ افغانستان گفته بود که کارهای مقدماتی ایجاد شرکت هوایی باختر با یک شرکت هوایی امریکایی نهایی شده و به زودی این شرکت فعال می‌شود.

اداره هوانوردی ملکی افغانستان در اوایل ماه اکتوبر از آغاز پروازهای آزمایشی این شرکت خبر داده بود.

شرکت هوایی نیمه دولتی باختر افغان در سال ۱۳۴۵ به فعالیت آغاز کرده بود و در ابتدا در کنار شرکت هوایی آریانا پروازهای داخلی را انجام می‌داد. اما این شرکت پیش از آنکه در جریان جنگ‌های داخلی افغانستان از فعالیت باز ماند، پروازهای خارجی را نیز انجام می‌داد.

تدابیر امنیتی میدان هوایی

صدیق صدیقی همچان از فعال شدن سیستم کمره‌های تلویزیونی مدار بستۀ امنیتی یا سی سی تی وی در میدان هوایی کابل خبر داده است.

آقای صدیقی افزوده است که با فعال شدن این سیستم، خدمات امنیتی بهتری به مسافرین فراهم خواهد شد.

میدان هوایی بین المللی حامد کرزی در افغانستان، یگانه میدان هوایی در افغانستان است که بر اساس معیارهای بین المللی به مسافرین خدمات ارایه می‌کند.

XS
SM
MD
LG