لینک های دسترسی

Breaking News

فهرست تیم کرکت برای رقابت با هالند اعلام شد؛ نبی و نوین در تیم نیستند


بورد کرکت افغانستان ترکیب بازیکنان تیم کرکت افغانستان برای سه بازی یک روزه بین المللی در مقابل هالند را اعلام کرد که در آن به بازیکنان جدید و جوان بیشتر فرصت داده شده است.

این مسابقات از تاریخ ۲۱ جنوری سال روان به میزبانی افغانستان در قطر آغاز می شود.

در این ترکیب ۱۸ نفری که کپتانی آن را حشمت‌الله شهیدی به عهده خواهد دارد، بازیکنان جدید و جوان چون ریاض حسن، شاهدالله کمال، عظمت الله عمرزی، فضل حق فاروقی و محمد سلام صافی دیده می‌شود.

در ترکیب اعلان شده محمد نبی یکی از مجرب‌ترین و سابقه‌ترین بازیکن تیم کرکت افغانستان حضور ندارد. در اعلامیهٔ بورد کرکت آمده است که آقای نبی "می خواهد بازیکنان جوان به عوض او بازی کنند".

محمد نبی که کپتان تیم رقابت‌های ۲۰ اووره تیم ملی کرکت افغانستان است، در حال حاضر در مسابقات تجارتی بیگ بش آسترالیا بازی می‌کند.

نوین الحق، بالر تیم ملی کرکت افغانستان نیز در فهرست بازیکنان رقابت در مقابل هالند وجود ندارد. آقای نوین اخیراً از بورد کرکت افغانستان خواسته بود که او را از بازی در مسابقات یک روزه معذور بدارد، چون او می‌خواهد برای مسابقات جهانی ۲۰ اووره آمادگی بگیرد.

مسابقه بین افغانستان و هالند بخشی از سوپرلیگ شورای بین المللی کرکت است که برای راه‌یابی به جام جهانی ۲۰۲۳ هند، برگزار می‌شود.

به سلسلهٔ رقابت‌های سوپرلیگ، سال گذشته افغانستان نخستین بازی خود را در مقابل ایرلند انجام داد و سه بار برنده شد که ۳۰ امتیاز بدست آورد.

بر اساس تصمیم شورای بین المللی کرکت ، تنها هشت تیم برتر سوپرلیگ واجد شرایط اشتراک در مسابقات یک روزهٔ جام جهانی ۲۰۲۳ خواهند بود. افغانستان اکنون در ردهٔ یازدهم قرار دارد.

XS
SM
MD
LG