لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات تصفیوی نظامیان افغان در قندهار و هلمند آغاز شد – مقام‌ها


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی افغان می‌گویند که نظامیان افغان عملیات بزرگ را به هدف پاکسازی از وجود طالبان در شهر قندهار و لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند آغاز کرده اند.

آنان گفته اند که این عملیات مشترک توسط قوایی هوایی افغان، کوماندوها و قطعات ویژه پولیس انجام می‌شود.

محمد صادق عیسی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۵ اتل روز جمعه ۳۰ جولای (هشتم اسد) به صدای امریکا گفت که عملیات نظامیان افغان در قندهار، عصر دیروز از چندین استقامت شهر آغاز شد.

آقای عیسی افزود که در این عملیات، تا کنون ۳۶ جنگجوی طالبان کشته شده است. او اضافه کرد که نیروهای امنیتی افغان برخی ساحات را از وجود طالبان در مرکز این ولایت پاکسازی کرده اند.

مقام‌های محلی ولایت قندهار می‌گویند که در حال حاضر، در هفت حوزۀ امنیتی این شهر جنگ شدید میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان جریان دارد.

در این حال، مقام‌های صحی در ولایت قندهار می‌گویند که از شب گذشته تا کنون، ۳۳ مجروح به شفاخانه‌ حوزوی این ولایت منتقل شده که بسیاری آنان غیرنظامیان اند.

محمد داوود فرهاد، رییس شفاخانۀ حوزوی میروس به صدای امریکا گفت که ۱۲ کودک در میان زخمی‌شدگان موجود است.

در یک خبر دیگر، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که نظامیان افغان عملیات پاکسازی شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند را آغاز کرده و در این عملیات تلفات سنگین به جنگجویان این گروه وارد شده است.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در این عملیات هوایی و زمینی که در اطراف شهر لشکرگاه صورت گرفت، تا کنون ۶۵ جنگجوی طالبان، به شمول دو عضو شبکۀ القاعده که تبعۀ پاکستان بوده اند، کشته شدند.

این وزارت همچنین گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، نه ولایت این کشور شاهد درگیری‌ها میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان بود که در این دیگری‌ها،​ ۲۲۶ جنگجوی طالبان کشته و ۱۳۵ تن زخمی شده اند.

این وزارت اضافه کرده که این جنگجوی طالبان در ولایات کنر، پکتیا، میدان وردک، قندهار، هرات، جوزجان، هلمند، بغلان و کابل کشته و زخمی شده اند.

طالبان تا کنون در این باره ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG