لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی نظامیان افغان برای دورۀ کاهش خشونت


در آستانۀ تطبیق دورۀ کاهش خشونت – طرحی که میان ایالات متحده امریکا و نمایندگان طالبان – در دوحه توافق شده، نهادهای امنیتی افغانستان گفته اند که نظامیان این کشور آمادگی کامل برای این دوره را دارند.

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخلۀ افغانستان روز سه شنبه ۱۸ فبروری (۲۹ دلو) در ورکشاپ فرماندهان پولیس ولایت‌ها گفت دورۀ کاهش خشونت تا پنج روز دیگر آغاز می‌شود.

آقای اندرابی گفت که در این دوره نظامیان افغان در کنار اینکه مراقب اوضاع و متعهد به تمام توافق‌های صلح خواهند بود؛ آمادۀ دفاع نیز استند.

او افزود: "در صورتی که طالبان در جریان مرحله کاهش خشونت بالای ما حملاتی داشته باشند، قاطعانه نیروهای امنیتی دفاع می‌کنند و جواب می‌دهند".

همچنان آقای اندرابی افزود که حمایت جامعۀ جهانی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تداوم می‌یابد و در صورتی که شمار سربازان خارجی در افغانستان کاهش یابد، از رهگذر کمک‌های تخنیکی نیروهای حمایت قاطع از نظامیان افغان تاثیرگذار نخواهد بود.

این در حالی است که ریاست جمهوری افغانستان از کار مشترک نظامیان افغان و امریکایی روی طرح طالبان مبنی بر کاهش خشونت‌ها خبر داد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ افزود که برای عملی‌ شدن طرح کاهش خشونت‌ بحث‌هایی نیز در سطح فرماندهان قول‌ اردوها صورت گرفته است.

آقای صدیقی گفت که کار به شدت در این مورد ادامه دارد و حکومت متعهد به عملی کردن طرح کاهش خشونت و تامین آتش‌بس است.

XS
SM
MD
LG