لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان نهایی شده است


رییس اجراییه حکومت افغانستان می‌گوید که توافقنامه صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان در قطر نهایی شده و قرار است در روزهای پیش‌رو میان دوجانب امضا شود.

عبدالله عبدالله روز دوشنبه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) در نشست شورای وزیران گفت که امضای این توافقنامه به عملی‌شدن کاهش‌ خشونت‌ها در مدت هفت روز و دوام آن بستگی دارد.

آقای عبدالله افزود که گام‌های اساسی در راستای تامین صلح در افغانستان برداشته شده که حکومت و مردم از این تلاش‌ها استقبال می‌کنند.

او افزود: "امیدواریم که این کار منتج به گفتگوهای بین‌الافغانی، آتش‌بس و صلح پایدار شود. هر قدمی که برای کاهش خشونت برداشته می‌شود و آن کمک کرده و زمینه‌ساز می‌شود برای شروع مذاکرات بین‌الافغانی، یک قدم مثبت است".

رییس اجراییه افغانستان گفت که مهم است دو طرف روی آنچه توافق شده، آن را مراعات کنند. او گفت که آینده افغانستان به گفتگوهای بین‌الافغانی که تمامی مردم افغان‌ها در آن سهیم باشند، بستگی دارد.

همزمان با این، زلمی خلیلزاد پس از دیدار با مقام‌های امریکایی و ناتو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان برای دیدار با مقام‌های پاکستانی وارد اسلام‌آباد شده است.

آقای خلیلزاد ضمن اشتراک در نشست بین‌المللی در پیوند به مهاجرین در آن کشور، با مقام‌های پاکستانی در بارۀ صلح افغانستان دیدار و گفتگو نیز خواهد کرد.

این در حالی است که تا هنوز جزییات توافق موقتی امریکا و طالبان در دسترس رسانه‌ها قرار نگرفته است.

اما برخی مقام‌های امریکای که از جزییات این توافقنامه باخبر اند، گفتند که بر اساس این توافقنامه، عملی شدن کاهش‌ خشونت‌ها از روز یکشنبه ۱۶ فبروری (۲۷ دلو) آغاز شده و در جریان ده روز دیگر گفتگوهای بین‌الافغانی شروع خواهد شد.

XS
SM
MD
LG