لینک های دسترسی

Breaking News

فعالیت طالبان پاکستانی در افغانستان؛ کابل ادعای اسلام‌‎آباد را رد کرد


حکومت افغانستان ادعای اسلام‌آباد مبنی بر فعالیت "تحریک طالبان پاکستانی" با همکاری هند در خاک این کشور را رد کرد.

وزارت خارجۀ افغانستان ناوقت روز جمعه پنجم جون (۱۶ جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفت که براساس پالیسی امنیت داخلی این کشور، تحریک طالبان پاکستان، گروه تروریستی است و مانند دیگر گروه‌ها، علیۀ حکومت و مردم افغانستان می‌جنگد.

بربنیاد این اعلامیه در جریان سال‌های اخیر، شماری از رهبران طالبان پاکستانی و جنگجویان این گروه در میدان‌های جنگ در افغانستان کشته و یا بازداشت شده اند.

در اعلامیۀ آمده است: "به عنوان قربانی تروریزم، افغانستان بیشتر از سهم خویش در مبارزه مشترک با این پدیده تلاش کرده است."

در این اعلامیه به کشته‌شدن تعدادی از رهبران بلندپایه تحریک طالبان پاکستانی، حبس صدها جنگجوی گروه‌های تروریستی از سوی حکومت افغانستان اشاره شده و تاکید گردیده که این موارد نشان‌دهنده تلاش‌های کابل در راستای مبارزه با تروریزم است.

وزارت خارجه پاکستان پنجشنبه گذشته گفته بود که تحریک طالبان پاکستانی در همکاری با هند در خاک افغانستان، علیه آن کشور فعالیت می‌کند.

این در حالی است که پیش از این امنیت ملل متحد در مورد افغانستان گزارشی را نشر کرده بود که در آن از حضور جنگجویان پاکستانی در خاک افغانستان صحبت شده است.

در گزارش ملل متحد آمده است که در افغانستان حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ جنجگوی خارجی فعالیت دارند که ۶۵۰۰ تن آنان پاکستانی اند.

هند گفته بود که گزارش ملل متحد مهر تایید بر موقف همیشگی هند است که پاکستان را "مرکز دهشت افگنی بین‌المللی" می‌پندارد.

اعلامیه وزارت خارجه افغانستان نیز تحت عنوان استقبال از گزارش ملل متحد نشر شده است و در آن از کشورهای منطقه خواسته شده که برای تامین ثبات در منطقه و مبارزه با تروریزم تلاش کرده و از روند صلح افغانستان حمایت کنند.

XS
SM
MD
LG