لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان ۵۸ زندانی دیگر طالبان را آزاد کرد


شورای امنیت ملی افغانستان از آزادسازی ۵۸ زندانی طالبان از زندان‌های این کشور خبر داده است.

جاوید فیصل، سخنگوی این شورا روز جمعه ۲۴ اپریل (پنجم ثور) در صفحۀ تویترش نگاشته است که این زندانیان بر اساس فرمان رییس جمهور غنی دیروز (پنجشنبه) از بند رها شده اند.

به گفته آقای فیصل این زندانیان با در نظر داشت سن، وضعیت صحی و معیاد باقی ماندهٔ‌ قید شان منحیث بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مبارزه با کووید۱۹ از زندان‌های حکومت افغانستان آزاد شده اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان همچنان گفته است که تا اکنون ۵۵۰ زندانی طالبان از زندان‌های این کشور آزاد شده و قرار است ۹۵۰ زندانی دیگر این گروه نیز از زندان رها شوند.

پیش از این حکومت افغانستان اعلام کرده بود که قرار است ۱۵۰۰ زندانی طالبان از بند رها شوند.

طالبان نیز تا به حال ۶۰ زندانی را از بند رها کرده اند، اما حکومت افغانستان گفته است که از این میان تنها ۱۹ نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بوده و باقی افراد ملکی اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی پیش از این گفته بود که حکومت افغانستان یک "فهرست مکمل" زندانیان‌اش را به هیات تخنیکی گروه طالبان سپرده؛ اما کسانی که تا اکنون از سوی طالبان رها شده، مطابق آن فهرست نبوده است.

توافقنامه صلح میان ایالات متحده و طالبان به تاریخ ۲۹ فبروری امضا شد. کاهش خشونت‌ها، رهایی ۵۰۰۰ زندانی طالبان از محابس دولت افغانستان و رهایی ۱۰۰۰ زندانی از سوی طالبان، از نکات اساسی این توافقنامه اند.

XS
SM
MD
LG