لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان در تلاش بستن دفتر طالبان در قطر است


دفتر سیاسی طالبان در قطر از بدو تاسیس در زمینۀ مذاکرات صلح کارآیی نداشته است
دفتر سیاسی طالبان در قطر از بدو تاسیس در زمینۀ مذاکرات صلح کارآیی نداشته است

حکومت افغانستان در تلاش است تا دفتر سیاسی طالبان در قطر که به عنوان آدرس تماس آن گروه در چند سال اخیر بوده است، مسدود شود.

ریاست اجرائیۀ افغانستان می‌گوید که هر ادارۀ از این قبیل که در روند صلح کارآیی و موثریت نداشته باشد، موجودیت آن اضافی و بی فایده است.

ریاست جمهوری افغانستان نیز تا کنون رسماٌ در این مورد چیزی نگفته است، اما رئیس جمهور افغانستان عصر سه شنبه شماری از اعضای شورای عالی صلح را برای بحث به ارگ دعوت کرده بود.

روزنامه گاردین گزارش داده است که محمد اشرف غنی پنجشنبه گذشته در نیویارک در مورد بستن دفتر سیاسی طالبان در قطر با دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات صحبت نمود.

رئیس جمهور غنی در فبروری سال روان نیز در حاشیۀ کنفرانس امنیتی مونیخ از وزیر خارجۀ قطر خواسته بود تا دفتر سیاسی طالبان را در دوحه ببندد.

دفتر سیاسی طالبان در قطر از بدو تاسیس آن در زمینۀ گفتگو‌های صلح افغانستان هیچ گونه کارآیی نداشت، با آنهم در مواردی چون تبادلۀ بو برگدال سرباز امریکایی که اسیر طالبان بود با پنج تن از رهبران طالب که در محبس گوانتانامو زندان بودند، نقش مهم بازی کرد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG