لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان به حومۀ شهر کندز رسیدند


نیروهای کمکی برای دفع حملات طالبان به کندز اعزام شده است.
نیروهای کمکی برای دفع حملات طالبان به کندز اعزام شده است.

پس از هفت ساعت درگیری، اکنون طالبان مسلح در حومۀ شهر کندز در خانه های مردم سنگر گرفته و به گلوله باری پراگنده با نیروهای امنیتی افغان می پردازند.

طالبان از سمت غرب بر قریه زاخیل، از جانب شمال به منطقه چرمگری، از طرف شرق به گولایی خان آباد و از سمت جنوب به منطقه سه درک رسیده اند. اما مسوولان امنیتی می گویند که طالبان از بعضی ساحات حومۀ شهر عقب نشینی کرده اند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخلۀ افغانستان به صدای امریکا گفت که در این درگیری‌ها ۲۵ تندرو طالب کشته شده و به گفتۀ وی به نیروهای امنیتی افغان تلفاتی وارد نشده است.

سعد مختار، رئیس صحت عامۀ ولایت کندز به صدای امریکا گفت که تا کنون چهار کشته و ۴۷ زخمی به شفاخانه های شهر - یکی شفاخانۀ حوزه یی کندز و دیگری شفاخانۀ دوکتوران بدون مرز - منتقل شده است که اکثر قربانیان غیرنظامیان اند.

سید ظفر هاشمی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می گوید که رئیس جمهور محمد اشرف غنی از وضعیت در ولایت کندز آگاه بوده و به مقامهای آن ولایت دستورهای لازم را می دهد. به گفتۀ آقای هاشمی اولویت اساسی مصوونیت شهروندان است.

طالبان اکنون کنترول ساحۀ را در دست دارند که شفاخانۀ حوزه یی کندز در آن موقعیت دارد، اکثر زخمی شدگان نیروهای امنیتی افغان به شفاخانۀ دوکتوران بدون مرز منتقل شده اند که در ساحۀ زیر کنترول نیروهای امنیتی افغان موقعیت دارد.

باشنده‌گان منطقۀ سه درک شهر کندز می گویند که طالبان مسلح در مسیر شاهراه کابل-کندز که از آن ساحه می گذرد، تلاشی را آغاز کرده اند.

باشنده‌گان محل می گویند که اکثر طالبان لباس های کوماندویی به تن داشته و در روی شان نقاب هایی کشیده اند که فقط چشمان شان از پس آن دیده می شود.

خبرنگار محلی صدای امریکا از قول باشندگان محل گزارش می دهد که طالبان در پشت بام و دیوار خانه های مردم سنگر گرفته و از غیرنظامیان سپر دفاعی ساخته اند.

برخی از ساحات زیر ادارۀ طالبان در یک کیلومتری مرکز شهر موقعیت دارد و به گفتۀ باشند‌ه‌گان در برخی از این ساحات پرچمهای آن گروه برافراشته شده است.

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان به صدای امریکا گفت که نیروهای کمکی به کندز رسیده اند و به زودی طالبان را از حومۀ شهر بیرون خواهند راند.

در حال حاضر نیروهای امنیتی افغان در بازار کندز مستقر اند تا از سقوط شهر و حملات طالبان به دوایر دولتی جلوگیری کنند.

XS
SM
MD
LG