لینک های دسترسی

Breaking News

پناهجویان افغان: برخلاف اصول پناهندگی اخراج شدیم


بیش از بیست پناهجوی افغان که از اتریش اخراج شده اند، شام چهارشنبه به کابل رسیدند
بیش از بیست پناهجوی افغان که از اتریش اخراج شده اند، شام چهارشنبه به کابل رسیدند

یک گروۀ از پناهجویان افغان که تازه به کابل برگشتانده شده اند، می گویند که برخلاف قوانین و مقررات پناهندگی اخراج شده اند.

این گروه که تعداد شان به بیش از بیست نفر میرسد، شام چهارشنبه از اتریش به کابل رسیدند. این پناهجویان می گویند، باوجود آن که برای سالیان متمادی در سویدن و اتریش زندگی کردند و درخواست پناهندگی خانواده های شان در هر دو کشور پذیرفته شده است، اما پولیس آنان را به زور اخراج کرده اند.

این پناهجویان در حالی به افغانستان برگشتانده شده اند که سازمان عفو بین الملل هفته گذشته کشور های اروپایی را تشویق به عدم اخراج مهاجرین افغان کرد.

این سازمان به روز پنجشنبه در گزارش جدید خود، با انتقاد از "اخراج اجباری" پناهجویان افغان ساکن در کشور های اروپایی نگاشته است که حکومت های اروپایی، آگاهانه خطراتی را که بازگشت کنندگان با آن مواجه می گردند، نادیده گرفته و اتحادیۀ اروپایی به شدت حکومت افغانستان را تحت فشار قرار می دهد تا رقم بزرگ برگشت کنندگان را بپذیرد.

پناهجویان افغان ادعا دارند که تفاهم نامۀ دولت افغانستان با اتحادیه اروپا سبب شده که کشور های اروپایی بدون نگرانی افغان ها را اخراج کند.

اتحادیۀ اروپایی ادعا می کند که آن افغان ها به خاطر مشکلات امنیتی نه بلکه بیشتر "به خاطر دسترسی به زندگی بهتر و فرصت های اقتصادی" به اروپا می روند.

سازمان عفو بین الملل خواهان مهلت به بازگشت کنندگان افغان تا زمانی شده است که افغان ها بتوانند با "مصوونیت و وقار" به کشور شان برگردند.

این که اتریش چرا پناهجویان افغان را به گونۀ اجباری اخراج می کند و وضعیت در واقع از چی قرار است؟ تلویزیون آشنا در این مورد با شیرشاه شریفی، محصل و یکی از فعالان مدنی در اتریش، این مصاحبه را انجام داده است.

پناهجویان افغان: برخلاف اصول پناهندگی اخراج شده ایم
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:59 0:00

XS
SM
MD
LG