لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ خروج افغان‌ها از ایران؛ بیش از ۱۱هزار مهاجر در هفتۀ اخیر به افغانستان برگشته اند


در ادامۀ روند خروج مهاجرین افغان از ایران، وزارت امور مهاجرین و برگشت‌کنندگان حکومت طالبان از بازگشت بیش از ۱۱هزار مهاجر افغان از آن کشور در هفته جاری خبر داده است.

این وزارت در تویترش نوشته است که در روزهای ششم، هفتم، هشتم و نهم ماه جاری، ۱۱هزار و ۵۵۰ مهاجر افغان از ایران به افغانستان بازگشته اند.

این مهاجرین افغان که گفته می‌شود بیشترشان از ایران اخراج شده اند، شامل زنان و کودکان می‌شوند.
بر اساس معلومات وزارت امور مهاجرین و برگشت‌کنندگان حکومت طالبان، سه‌هزار و ۱۹۱ تن از این مهاجرین افغان به تاریخ ششم، دوهزار و ۳۵۸ تن در هفتم و ۶۰۰۱ مهاجر نیز در روزهای هشتم و نهم ماه قوس از طریق مرزهای هرات و ولایت نیمروز به افغانستان برگشته اند.

گفته می‌شود بیشتر مهاجرین افغان از راه‌های غیرقانونی و قاچاق به ایران رفته که در هفته جاری توسط پولیس آن کشور بازداشت و اخراج شده اند.

وزارت امور مهاجرین و برگشت‌کنندگان حکومت طالبان هفتۀ گذشته نیز از اخراج هشت‌هزار و ۵۰۰ مهاجر افغان از ایران خبر داده بود.

بر اساس آمار کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، قبل از تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان، ۳.۴ میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می‌کردند که از این تعداد، نزدیک به دو میلیون آنان غیرقانونی بودند. اما ایران گفته است که صدها هزار افغان دیگر نیز در دورۀ حکومت طالبان به ایران رفته اند.

پیش از این ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران گفته بود که پس از استقرار مجدد طالبان در افغانستان، روزانه بیش از یک میلیون افغان برای کار یا زندگی در ایران و هزاران نفر دیگر نیز جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی وارد آن کشور می‌شوند.

XS
SM
MD
LG