لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات نظامیان افغان و طالبان در غزنی و فراه


مقامات در غزنی و فراه می‌گویند که در نتیجۀ درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان، تلفاتی به دوجانب وارد شده است.

باز محمد همت، رییس شفاخانه ولایتی غزنی امروز پنجشنبه ۲۷ اگست (ششم سنبله) به صدای امریکا گفت که یک کشته و ۱۳ زخمی نظامیان افغان از مسیر شاهراه کابل – قندهار و روستاهای حومۀ شهر غزنی به این شفاخانه انتقال داده شده اند.

به گفتۀ رییس شفاخانه ولایتی غزنی، این نظامیان در نتیجۀ انفجار ماین و درگیری با طالبان مسلح زخم برداشته اند که وضعیت شماری آنان خوب نیست.

احمد خان سیرت، سخنگوی پولیس غزنی به صدای امریکا گفت که جنگجویان طالبان ده حمله را دیشب بر پوسته‌های اردو، پولیس و قطعات امنیت ملی در مربوطات ولایت غزنی انجام داده اند، که به گفتۀ وی تمام این حملات دفع شده است.

با اینحال، آقای سیرت در مورد تلفات ناشی از این حملات جزییاتی ارایه نکرد.

علی شکاری، سخنگوی لوای سوم اردوی ملی در غزنی گفت که در درگیری‌های ساحه موشکان ولسوالی قره‌باغ، چهار جنگجوی طالبان کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

درگیری در فراه

دادالله قانع، عضو شورای ولایتی فراه به صدای امریکا گفت که حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز یک موتر بم‌گذاری شدۀ طالبان پوستۀ اردوی ملی را در منطقه گجگین ولسوالی پشت‌رود این ولایت هدف قرار داد.

به گفتۀ وی، در نتیجه این انفجار یک سرباز اردوی ملی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

آقای قانع مدعی شد که بعد از این انفجار درگیری میان سربازان اردوی ملی و مهاجمین طالبان آغاز شد که برای چندین ساعت ادامه داشت.

به گفتۀ این عضو شورای ولایتی فراه در این درگیری هفت طالب مسلح نیز کشته و شش طالب دیگر زخمی شده اند.

اما مسوولان محلی در ولایت فراه در این مورد چیزی نگفته اند.

طالبان نیز در رابطه به این حملات تاکنون تبصره‌ای نکرده اند.

XS
SM
MD
LG