لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان در دایکندی؛ پنج عضو نیروی خیزش مردمی کشته شدند


عکس:آرشیف
عکس:آرشیف

مقام‌های امنیتی ولایت دایکندی می‌گویند که در نتیجۀ حملات جنگجویان طالبان در ولسوالی پاتوی این ولایت، پنج عضو نیروی خیزش مردمی کشته و شش تن دیگر زخمی شده اند.

به گفتۀ آنان، ده‌ها جنگجوی این گروه شب گذشته بر چندین پوستۀ نیروهای خیزش مردمی در این ولسوالی حمله کرده و این درگیری‌ها تا اکنون جریان دارد.

نقیب الله مالستانی، آمر امنیت قوماندانی پولیس این ولایت روز شنبه ۱۵ اگست (۲۵ اسد) به صدای امریکا گفت که نیروهای کمکی به ساحه اعزام شده، اما به دلیل قطع ارتباط مخابراتی دراین ساحه، شمار تلفات و زخمی‌های این رویداد نهایی نیست.

آقای مالستانی گفت که طالبان از ولسوالی چورهٔ ولایت ارزگان بالای بخش‌های ولسوالی پاتوی حمله کرده اند.

در این حال، غیرت علی جواهر، عضو شورای ولایتی دایکندی می‌گوید که جنگ میان دو طرف در این ولسوالی از دو روز به این‌سو ادامه دارد.

آقای علی جواهر افزود که در این نبردها به جنگجویان طالبان نیز تلفات وارد شده است، اما شمار دقیق آن تا اکنون روشن نیست.

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG