لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان صاحب ورزشگاهی با چمن مصنوعی شد


Miss New York Nina Davuluri is crowned as Miss America 2014 by Miss America 2013 Mallory Hagan in Atlantic City, N.J., Sept. 15, 2013.
Miss New York Nina Davuluri is crowned as Miss America 2014 by Miss America 2013 Mallory Hagan in Atlantic City, N.J., Sept. 15, 2013.

چمن مصنوعی استدیوم ورزشی کابل با گردهمایی بیش از سه هزار تن از ورزشکاران افغان، و حضور وزاری کابینه حکومت افغانستان، حضرت صبغت الله مجددی، جنرال الن قوماندان عمومی نیروهای ایساف و ایتلاف، راین کراکر، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل افتتاح گردیده به بهره برداری رسید.

چمن مصنوعی استدیوم ورزشی شهر کابل به ارزش بیش از یک میلیون دالر امریکایی از کمک های بلاعوض دولت ایالت متحده امریکا توسط شرکت "گرین فیلد" فراهم شده است.

راین کراکر، سفیر ایالات متحده امریکا در مراسم افتتاح چمن مصنوعی استدیوم ورزشی کابل گفت دولت امریکا برای انکشاف افغانستان متعهد می باشد.

او افزود همچنان امریکا برای انکشاف ورزش در افغانستان به تلاش های خویش ادامه میدهد. به گفته راین کراکر افغانها داری استعداد های خوبی استند. جنگ های طولانی ورزش افغانستان را شدیدا متضرر ساخته است.

افغانستان صاحب ورزشگاهی با چمن مصنوعی شد
افغانستان صاحب ورزشگاهی با چمن مصنوعی شد

سفیر ایالات متحده امریکا در کابل گفت این استدیوم تاریخ معاصر افغانستان را در یک جای منعکس می سازد. زمانیکه طالبان حاکم بودند، نظام ستمگر را بر مردم تحمیل می نمودند، و آنها کارهای ظالمانه را به اجرا می گذاشتند.

جان الن قوماندان عمومی نیروهای ایتلاف و آیساف در افغانستان نیز گفت دیوارهای اطراف ما شاهد خاطرات خوش و مایوس کننده می باشد. این جایی است که برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ افغانها برای اشتراک در مسابقات جهانی هاکی به برلین سفر نمودند. در سال ۱۹۴۱ برای اولین بار افغانها در این میدان در مسابقات بین المللی فوتبال در مقابل ایرانیان به مسابقه پرداختند. اما زمانی دیوارهای این استدیوم شاهد کودتاها و کشتار انسانها نیز بود.

جنرال الین افزود این چمن زیبا که امروز افتتاح می گردد میشود که بگویم که یک سمبول بسیار خوب از افغانستان و مردم که در این جا حضور دارند می باشد که خود شاهد پیشرفت و ترقی به شمار می آیند.

جنرال ظاهر اغبر، رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان در مراسم افتتاح چمن مصنوعی کابل گفت ورزش افغانستان سفری را که در چند سال اخیر آغاز نموده است به کمک جامعه جهانی و مخصوصا ایالات متحده امریکا می باشد.

در مراسم افتتاح چمن مصنوعی استدیوم غازی کابل از سوی کمیته المپیک ملی برای سفیر امریکا در کابل لوح تقدیر و به جنرال الین، قوماندان عمومی نیروهای ناتو، مدال طلا نیز تفویض گردید.

در اخیر مراسم تیم های پسران و دختران به طور جداگانه بازی نمایشی فوتبال را به اجرا گذاشتند که مورد استقبال تماشاچیان قرار گرفت.

XS
SM
MD
LG