لینک های دسترسی

Breaking News

هشدارها در مناطق قبایلی پاکستان: 'طالبان برمی‌گردند'


در این اواخر در مناطق قبایلی پاکستان در مورد برگشت طالبان پاکستانی هشدار های خاموش، اما دوامدار پخش می‌شود.

تحریک طالبان پاکستان که در گذشتهٔ نزدیک حملات خشونت‌بار را در مقابل حکومت این کشور راه اندازی کردند، با پیروزی طالبان افغان، دوباره روحیه گرفته اند.

به نظر می‌رسد که این گروه برای تصرف مجدد ساحاتی که در حدود هفت سال پیش در جریان عملیات اردوی پاکستان از داده بودند، آمادگی می‌گیرند؛ عملیاتی که در آن صدها خانواده از مناطق قبایلی پاکستان به افغانستان مهاجر شدند.

قراردادیان محلی گزارش داده اند که طالبان پاکستانی نفوذ شان را در مناطق قبایلی افزایش داده اند و از آنان پول مطالبه می‌کنند و افرادی که از امر شان سرکشی می‌کنند، کشته می‌شوند.

در اوایل ماه سپتمبر، فعالین محلی و اقارب نور اسلام داور، یک قراردادی محلی، گفتند که او در نزدیکی شهرک میر علی قرار داد ساختن یک کانال را به دست آورد. آنان افزودند با وجود آنکه آن قرارداد بیش از پنج هزار دالر ارزش نداشت، طالبان مبلغ ۱۱۰۰ دالر سهم خود را مطالبه کردند، اما آقای داور پولی برای پرداخت نداشت و از طالبان مطالبه کرد تا وضعیت او را درک کنند.

یک هفته پس از آن اتفاق، افرادی مسلح ناشناس او را به ضرب گلوله کشتند.

اعضای خانواده‌ٔ او طالبان پاکستان را مقصر می‌دانند.

مقامات پاکستانی در اوایل ماه جاری گفتند که تحریک طالبان در وزیرستان شمالی بر یک کاروان نیروهای سرحدی آن کشور حمله کرده و پنج نظامی را کشتند.

تحریک طالبان پاکستانی در سال‌های ۲۰۰۰ عرض اندام کرده و دست به حملات و بمگذاری‌ها زد.

این گروه تلاش دارد حکومت پاکستان را سقوط دهد.

XS
SM
MD
LG