لینک های دسترسی

Breaking News

بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان افغان در لیگ محلی آسترالیا رقابت کردند


بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان برای نخستین بار پس از فرار از کشورشان، امروز ۲۴ اپریل (چهارم ثور) در یک لیگ محلی در آسترالیا رقابت کردند.

رقابت نخست دختران افغان در ایالت وکتوریا با نتیجهٔ مساوی و بدون هیچ گول به پایان رسید. دختران افغان یک بار دروازهٔ تیم حریف را با یک گول باز کردند، اما حکم میدان آنرا آف‌ساید قرار دارد.

برای دختران افغان انجام این بازی به مثابهٔ پیروزی قدرتمند و نمادین در حالی بود که آنان پس از بیرون شدن از افغانستان برای نخستین بار گردهم آمدند و به رقابت پرداختند.

نیلاب، کپتان تیم افغانستان گفت که این رقابت نشان داد که طالبان نمی‌توانند جلو بازیکنان را بگیرند.

او گفت: "برای بازی کردن برای افغانستان به مبارزهٔ خود ادامه خواهیم داد. از کشور خود بیرون شدیم اما هنوز هم در موردش فکر می‌کنیم و هنوز هم برای پیروز مان برای کشور مان می‌کوشیم."

آسترالیا ده‌ها بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان و اعضای خانوادۀ آن را را پس از سقوط جمهوریت، به بیرون از افغانستان انتقال داد و پذیرفت.

پس از رسیدن دوباره به قدرت، طالبان آزادی‌های زنان، به شمول آموزش و سفر را شدیداً محدود کرده اند.

با آنهم، تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در حالی از هم پاشیده است که اعضای آن به کشورهای مختلف انتقال داده شدند.

فاطمه، گول کیپر تیم ملی فوتبال زنان افغانستان گفت که ترک کردن خانه‌های شان در افغانستان برای آنان کار دشوار بود. او افزود از اینکه امروز باز هم به میدان رقابت برگشته اند برای آنان غیرقابل باور است.

جف هاپکینز، مربی تیم دختران افغان از کارکرد آنان در مقابل تیم آماتور ملبورن تمجید کرد. او گفت که این دختران تنها می‌خواهند که برای شان فرصت داده شود و با آنان برخورد همسان صورت گیرد تا بتوانند ورزشی را که دوست دارند، بازی کنند.

چند روز پیش از این رقابت، کلب ملبورن وکتوریا به دختران افغان لباس‌های جدید سرخ توزیع کرد که در پیراهن آنان پرچم سه رنگ افغانستان نقش شده است.

پیراهن‌های این دختران شماره دارد، اما نام‌های شان به دلایل امنیتی بستگان شان در افغانستان، در آن نوشته نشده است.

XS
SM
MD
LG