لینک های دسترسی

Breaking News

برای انتقال افغان‌ها به بیرون از افغانستان به منابع بیشتر نیاز است - سازمان‌ها


ایتلافی از سازمان‌هایی که در زمینۀ انتقال افغان‌های آسیب‌پذیر به بیرون از افغانستان کار می‌کنند، از حکومت امریکا و سایر کشور‌ها خواستار کمک‌های بیشتر شده اند.

اعضای ایتلاف تخلیهٔ‌ افغان‌ها از طریق یک تماس ویدیویی با انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده ملاقات کردند تا برای بیرون کشیدن ده‌ها هزار نفر دیگر از افغانستان، منابع بیشتر به دست بیاورند.

این درخواست در حالی صورت می‌گیرد که افغان‌ها پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی، با بحران عمیق بشری و اقتصادی و وضعیت نامعلوم امنیتی مواجه اند.

اشتراک کنندگان این نشست گفتند که از وزارت خارجهٔ ایالات متحده برای کار‌هایی که تا اکنون انجام داده است، قدردانی می‌کنند، اما تاکید کردند که به کارهای بیشتری نیاز است.

پیتر لوسر، نظامی بازنشستۀ امریکایی که قبلاً در افغانستان ایفای وظیفه کرده بود گفت که جامعهٔ جهانی باید هرچه زودتر اقدام کند، زیرا در افغانستان زمستان در راه است و پیش از آن نیز خشکسالی مردم را با مشکل مواجه کرده بود.

گروه‌های خصوصی، به ویژه گروه‌هایی که با انجمن‌های نظامیان بازنشسته ارتباط دارند، نقش مهمی را در تخلیه و اسکان مجدد ده‌ها هزار افغان پس از تسلط طالبان بازی کرده اند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده گفت که در این نشست در مورد تلاش‌ها پیرامون بیرون کشیدن افرادی که ویزه دارند یا درخواست ویزه کرده اند نیز بحث شد.

تحت "ماموریت استقبال از متحدین" ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، در حدود ۸۲ هزار نفر تا اکنون به ایالات متحده آمده اند. وزارت امنیت داخلی ایالات متحده می‌گوید که از این میان ۱۰ در صد آنان شهروندان امریکا یا افرادی بوده اند که اقامت دایمی امریکا را داشتند.

این وزارت گفته است که در حدود ۴۶ هزار نفر دیگر در پایگاه‌های داخلی امریکا زیست دارند و ۲۶۰۰ نفر دیگر در بیرون از امریکا در انتظار طی مراحل اسناد شان اند.

ایتلاف تخلیهٔ افغان‌ها از حکومت ایالات متحده خواست تا برای بیرون کشیدن بیشتر مردم با کشورهای دیگر کارکرده و زمینه‌های بیشتر را مساعد سازد.

XS
SM
MD
LG