لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا فیس مجوز کار و گرین‌کارت را برای افغان‌های آسیب‌پذیر معاف کرد


وزارت امنیت داخلی ایالات متحده روز دوشنبه هشتم نومبر (۱۷ عقرب) اعلام کرد که این وزارت فیس درخواست پناهندگی آن‌عده از شهروندان افغانستان را معاف می‌کند که به تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۲۱ و یا پس از آن، به دلایل بشردوستانه به امریکا آمده اند.

به گفتهٔ مقام‌های وزارت امنیت داخلی امریکا، این اقدام شرایط اسکان مجدد برای شهروندان افغانستان را تسهیل می‌کند و روند رسیدگی به درخواست پناهندگی آنان را نیز ساده می‌سازد.

بر اساس این تصمیم، این شهروندان افغانستان بدون پرداخت فیس، برای دریافت کارت مجوز کار و گرین‌کارت یا کارت اقامت دایمی ایالات متحده درخواست بدهند و از سایر خدمات و امتیازات مرتبط به آن مستفید شوند.

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در حال حاضر رهبری هماهنگی عملیات اسکان مجدد شهروند افغان آسیب‌پذیر را بر عهده دارد، به شمول آن‌عده از شهروندان افغانستان که با ایالات متحده در افغانستان کار کرده اند.

الیهاندرو مایورکس، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ایجاد این تسهیلات و ساده‌سازی روند اداری، شرایطی را برای شهروندان آسیب‌پذیر افغانستان مساعد می‌سازد تا زندگی تازهٔ‌ خود را به سرعت در سراسر ایالات متحده آغاز کنند و از نو بسازند.

این مقام ارشد امنیتی ایالات متحده گفته است که فراهم‌آوری این تسهیلات نمایان‌گر تعهد امریکا برای متحدین افغان است که حکومت و قوای امریکایی را در دو دههٔ گذشته در افغانستان همکاری کردند و حال زندگی‌شان با خطر مواجه بوده است.

پس از آغاز روند تخلیه از افغانستان، نزدیک به ۷۰هزار شهروندان افغانستان به ایالات متحده رسیده اند.

XS
SM
MD
LG