لینک های دسترسی

Breaking News

بزرگترین نیروگاه تولید برق آفتابی در افغانستان تهدابگذاری شد


عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیۀ افغانستان، این پروژه را تهدابگذاری کرد
عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیۀ افغانستان، این پروژه را تهدابگذاری کرد

سنگ تهداب پروژۀ ده میگاوات برق آفتابی که بزرگترین نیروگاه از نوع خود در افغانستان می‌باشد، در ولسوالی دامان ولایت کندهار گذاشته شد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیۀ افغانستان، این پروژه را که ارزش مجموعی آن ۲۰ میلیون دالر امریکایی می باشد، تهدابگذاری کرد.

شرکت برق افغانستان گفته است که ۱۰ میلیون دالر این پروژه از سوی ادارۀ انکشاف بین المللی ایالات متحدۀ امریکا تمویل شده و متباقی آن از سوی شرکت داینستی هند سرمایه گذاری خواهد شد.

قرار است کار ساختمان این پروژه در مساحت ۱۶۰ جریب زمین، تا یک سال دیگر تکمیل شود.

شرکت برق افغانستان گفته است که برق تولید شده در این نیروگاه برای ۱۵ سال نخست هر کیلووات ۳.۷ سنت از شرکت هندی داینستی خریداری شده و پس از ۱۵ سال بدون پرداخت پول این پروژه به شرکت برق تحویل داده می شود.

ریاست اجرائیۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که از انرژی تولید شده در این نیروگاه، افزون بر پارک‌های صنعتی کندهار، باشندگان این ولایت نیز مستفید خواهند شد.

آقای عبدالله در مراسم افتتاح این پروژه گفت که با بهره برداری از این نیروگاه بیشترین مشکلات تاجران و صنعت کاران کندهار حل شده و در کنار فراهم آوری برق به شماری از مردم کندهار، زمینه های بیشتر اشتغال فراهم خواهد شد.

هفتۀ گذشته، یک پروژۀ تولید برق آفتابی و بادی که ظرفیت مجموعی تولید دومیگاوات برق را دارد به کمک مالی جاپان در ولایت هرات افتتاح شد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG