لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا می خواهد ۴۴۰ سرباز اضافی به افغانستان بفرستد


تریسا می صدراعظم بریتانیا گفت که هرگاه ناتو صدا بزند، کشور نخستین پاسخ دهنده خواهد بود.
تریسا می صدراعظم بریتانیا گفت که هرگاه ناتو صدا بزند، کشور نخستین پاسخ دهنده خواهد بود.

حکومت بریتانیا می خواهد تقریباً شمار سربازانش را در افغانستان، دو برابر سازد.

این اقدام لندن پس از درخواست دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر تقویت کمک برای مبارزه علیه وضعیت شکنند امنیتی در افغانستان، صورت می گیرد.

تریسا می، صدراعظم بریتانیا یک روز پیش از نشست سران ناتو در بروکسل، اعلام کرد که حکومت آن کشور ۴۴۰ سرباز اضافی را به افغانستان خواهد فرستادږ

با این رقم، شمار سربازان بریتانیایی در افغانستان به ۱۱۰۰ تن خواهد رسید که قرار است در جنگ علیه گروه طالبان و داعش در افغانستان کمک کنند.

سربازان اضافی در ماموریت آموزشی به رهبری ناتو سهم گرفته در کابل مستقر خواهند شد و قرار است نقش محاربه یی نداشته باشند.

فعالیت های محاربه یی سربازان بریتانیایی در افغانستان در سال ۲۰۱۴ پایان یافت.

این تصمیم حکومت بریتانیا که قبل از نشست ناتو اعلام می شود، ادعای دونالدترمپ را مبنی بر سهمگیری اندک کشور های عضو پیمان به چالش خواهد کشید.

دونالدترمپ که سال گذشته اعلام کرد، هزاران سرباز اضافی را به افغانستان می فرستد، از بریتانیا و سایر کشور های عضو پیمان ناتو خواسته است تا نیرو های بیشتری به افغانستان بفرستند.

نیرو های اضافی بریتانیایی در کابل مستقر خواهند شد و وظیفۀ محاربه یی نخواهند داشت.
نیرو های اضافی بریتانیایی در کابل مستقر خواهند شد و وظیفۀ محاربه یی نخواهند داشت.

تریسا می روز سه شنبه گفت "در ارتباط به تعهد اعزام سربازان اضافی به منظور مشوره، همکاری و آموزش نیرو های امنیتی به افغانستان، ما یکبار دیگر تاکید می ورزیم که وقتی ناتو صدا بزند، بریتانیا از نخستین کشور های است که پاسخ می دهد."

صدراعظم بریتانیا افزود "پیمان ناتو مانند گذشته امروز هم حیاتی است و تعهدات ما به آن ثابت باقی می ماند."

افزایش شمار سربازان بریتانیایی در افغانستان، قبل از انتخابات پارلمانی افغانستان صورت می گیرد که قرار است در ماه اکتوبر برگزار شود.

قرار است نیمی از رقم سربازان اضافی تا ماه اگست به افغانستان فرستاده شوند و تا ماه فبروری ۲۰۱۹، تمام سربازان اضافی بریتانیا به افغانستان اعزام خواهند شد.

پس از گذشت هفده سال از جنگ افغانستان و حضور ده ها هزار سرباز امریکایی و کشور های عضو پیمان ناتو در آن کشور، هنوز هم افغان ها به ویژه افراد ملکی و کودکان و زنان قربانی درگیری های مسلحانه، حملات انتحاری و انفجارات بمی در آن کشور می گردند.

XS
SM
MD
LG