لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات پارلمانی: نتایج کابل پس از ولایات دیگر اعلام می‌شود


تبلیغات انتخابات پارلمانی در کابل
تبلیغات انتخابات پارلمانی در کابل

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است که اعلام نتایج انتخابات پارلمانی کابل، پس از اعلام نتایج تمام ولایات دیگر صورت خواهد گرفت.

قرار بود نتایج مقدماتی انتخابات پارلمانی کابل، به روز شنبه (دهم قوس) اعلام شود، ولی مسولان کمیسیون انتخابات آن را یک‌بار دیگر به تاخیر انداخته اند.

میرزا محمد حق‌پرست، یکی از سخنگویان کمیسیون انتخابات به صدای امریکا گفت: "فعلا برنامه ما این است که نتایج مقدماتی تمام ولایات را در مرحله نخست اعلام کنیم، و پس از آن فهرست مقدماتی برندگان از ولایت کابل را ترتیب کرده و نشر کنیم."

آقای حق‌پرست گفت که نامزدهای انتخابات پارلمانی در کابل، بسیار زیاد است و این مسله، کار ترتیب نتایج مقدماتی انتخابات را با تاخیر روبرو کرده است.

برای ۳۳ کرسی مجلس نمایندگان از کابل، بیش از هشتصد نفر با هم رقابت کردند.

مشکلات فنی در شمارش آرا، از دیگر دلایل کمیسیون انتخابات افغانستان برای تاخیر در اعلام نتایج مقدماتی بوده است.

ولی حالا مسولان کمیسیون می‌گویند که تلاش دارند نتایج مقدماتی انتخابات پارلمانی سراسر افغانستان را تا آخر هفته پیش‌رو، اعلام کنند.

حدود ۲۵۰۰ نامزد، برای احراز ۲۵۰ کرسی مجلس نمایندگان افغانستان به رقابت پرداخته اند، ولی با گذشت نزدیک به دو ماه از برگزاری انتخابات، هنوز سرنوشت این کرسی‌ها نامعلوم باقی مانده است.

ناظران امور نگران اند که تاخیر در نهایی شدن نتایج انتخابات پارلمانی، روی آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال آینده نیز تاثیر بگذارد.

XS
SM
MD
LG