لینک های دسترسی

Breaking News

توافق سیاسی عبدالله و احمدزی بسیار زیاد نزدیک شده است


فاضل سانچارکی، عضو تیم اصلاحات و همگرایی، گفت که دو نامزد ریاست جمهوری به توافق سیاسی برای تشکیل حکومت وحدت ملی بسیار نزدیک شده اند اما روی نحوه اعلان نتایج نهایی انتخابات تا هنوز اختلاف نظر جدی وجود دارد.

آقای سانچارکی به رادیو آشنا گفت که احتمال زیاد به نهایی شدن توافق سیاسی بین آقای عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی وجود دارد.

آقای سانچارکی افزود که اگر نتایج انتخابات به قسمی که آنان (تیم اشرف غنی احمدزی) می خواهد اعلام شود، مورد قبول تیم عبدالله عبدالله نخواهد بود و تیم اصلاحات و همگرایی نتیجه را قبول ندارد، بنابراین در آن صورت توافق سیاسی بر هم خواهد خورد و این خط قرمز تیم اصلاحات و همگرایی است.

آقای سانچارکی گفت "از دید تیم اصلاحات و همگرایی چون تفتیش و تحقیق واقعی صورت نگرفته است و کمیسیون مستقل انتخابات با بی طرفی و استقلال عمل نکرده است"، بنابراین نتیجه کمیسیون غیرقابل قبول و غیر معتبر است.

اما داوود سلطان زوی، عضو ستاد انتخاباتی تیم تحول و تداوم به رادیو آشنا گفت که تیم عبدالله عبدالله می خواهد امتیاز بگیرد اما نتایج را نپذیرند. او می گوید که مردم افغانستان در انتخابات رای دادند و می خواهند نتایج آن را بفهمند.

این اظهارات دو تیم در حالی بیان شده است که ارگ ریاست جمهوری افغانستان روز جمعه گفت که دو نامزد ریاست جمهوری به رئیس جمهور، رهبران جهادی پیشین و روسای سه قوه دولت، از پیشرفت در مذاکرات سیاسی و پایان دادن به جنجالهای انتخاباتی و تشکیل حکومت و حدت ملی خبر داد.

بر اساس خبرنامه ارگ، در آن نشست در مورد چگونگی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید نیز صحبت شد.

XS
SM
MD
LG