لینک های دسترسی

Breaking News

هند قهرمان جام کرکت ۲۰۱۸ آسیا شد


تیم کرکت هند برای دو بار پیهم جام کرکت آسیا را به خانه می برد.
تیم کرکت هند برای دو بار پیهم جام کرکت آسیا را به خانه می برد.

تیم ملی کرکت هند با شکست دادن تیم بنگله دیش، برای هفتمین بار قهرمان کرکت آسیا شد.

رقابت نهایی میان تیم های هند و بنلگه دیش یکبار دیگر به سرنوشت دو اوور آخر بازی گره خورد اما اینبار هندی ها توانستند در آخرین توپ اوور پنجاه، دوش پیروزی این رقابت را به دست آورند و جام را به خانه ببرند.

کپتان تیم هند پس از آنکه "شیر و خط" را برد، تیم بنلگه دیش را برای بیتنگ به میدان دعوت کرد و بنگله دیشی ها هم در ۴۸.۳ اوور تمام بازیکنان خود را از دست دادند و هدف ۲۲۳ دوش را برای هند تعین کردند.

تیم هند این هدف را در آخرین توپ اوور آخر بازی، با از دست دادن پنج بازیکن پوره کردند.

این هدف در مقایسه با بازی های پیشین هند در این جام، دشوار و غیر قابل شکست نبود؛ اما، بازیکنان تیم ملی کرکت هند محتاطانه تر از پیش بازی کردند و از جانب دیگر خط بالنگ بنگله دیش با حفظ نظم توپ اندازی (بالنگ)، خط بیتنگ بنگله دیش را نگذاشت به سادگی ضربات چهار و شش نمره یی به دست آورند.

بنگله دیش در دور چهار بهترین این جام در برابر هند شکست خورده بود؛ اما حضور دوباۀ این تیم به ویژه پس از آنکه پاکستان را در آخرین و سرنوشت سازترین رقابت شکست داد، تیم هند را واداشت روی استراتیژی رقابت نهایی خود در برابر بنلگه دیشی ها دوباره بیاندیشد.

لیتن داس، بازیکن تیم بنلگه دیش در این رقابت با کسب ۱۲۱ دوش نقش برازنده یی را در تعین هدف ۲۲۳ دوش به هند بازی کرد. البته ۳۲ دوش مهدی حسن و ۳۳ دوش سومیا سرکار نیز در تقویت هدف بنگله دیش به هندی ها موثر افتاد.

هواخواهان تیم های کرکت هند و بنلگه دیش در میدان ورزشی کرکت امارات متحده عربی
هواخواهان تیم های کرکت هند و بنلگه دیش در میدان ورزشی کرکت امارات متحده عربی

لیتن داس لقب بهترین بازیکن این رقابت را از آن خود کرد و شیکر داوهن از تیم هند، بهترین بازیکن جام لقب گرفت.

خط بالنگ تیم هند، بنگله دیشی ها را در اوور ۴۸.۳ از میدان خارج کردند که در آن گلدیف یادوف سه وکت و کی ام جادوف دو بازیکن تیم بنگله دیش را از میدان خارج کردند.

در مقابل، خط بیتنگ هند هیچکدام نتوانست پنجاه دوش یا بیشتر از آن را کسب کند اما آر جی شرما با کسب ۴۸ دوش، کی دی کارتیک ۳۷ و ام اس دهونی با کسب ۳۶ دوش نقش بیشتری در کسب هدف ۲۲۳ دوش بازی کردند.

نحوه بیتنگ سایر بازیکنان تیم هند همانند آر ای جدیجا، بی کمار و کی ام جادوف که باوجود مصدومیت تا آخرین توپ بازی در رقابت ایستاد و تیمش را بر سکوی قهرمانی رساند، قابل توجه بود.

تیم هند در سال های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸، ۱۹۹۰-۹۱، ۱۹۹۵، ۲۰۱۰، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ لقب قهرمانی این جام را از آن خود کرده است.

در رقابت های کرکت جام آسیا ۲۰۱۸، تیم های افغانستان، هند، پاکستان، بنگله دیش، سریلانکا و هانگ کانگ حضور یافته بودند که در آن تیم های سریلانکا و هانگ کانگ از دور نخست این بازی ها حذف شدند.

XS
SM
MD
LG