لینک های دسترسی

Breaking News

توزیع پاسپورت در ۱۴ ولایت دیگر افغانستان آغاز می‌شود


ریاست پاسپورت وزارت داخلۀ طالبان گفته است که قرار است روند توزیع پاسپورت در ۱۴ ولایت دیگر افغانستان سر از روز دوشنبه ششم دسمبر (۱۵ قوس) آغاز شود.

علم گل حقانی، سرپرست ریاست عمومی پاسپورت روز یکشنبه پنجم دسمبر در یک کنفرانس خبری در کابل به خبرنگاران گفت که صدور پاسپورت در ولایت‌های فراه، نیمروز، بادغیس، پکتیکا، لغمان، کنر، تخار، زابل، ارزگان، جوزجان، سمنگان، بغلان، بامیان و پنجشیر آغاز می‌شود.

وزارت داخلۀ طالبان پیش از این از آغاز توزیع پاسپورت در ۱۷ ولایت دیگر خبر داده بودند که با این حساب اکنون در ۳۱ ولایت افغانستان پاسپورت صادر می‌شود. کابل، سرپل و هلمند تنها سه ولایتی اند که تا کنون توزیع پاسپورت در آن از سر گرفته نشده است.

آقای حقانی همچنین گفت که برخی وسایل تخنیکی برای ریاست عمومی پاسپورت در کابل تهیه شده است که به گفتۀ وی در روزهای نزدیک روند صدور پاسپورت در کابل نیز آغاز خواهد شد، اما تاریخ مشخصی را ارایه نکرد.

او افزود که با از سرگیری روند توزیع پاسپورت در کابل، در جریان چند روز، ثبت نام و درخواست آنلاین پاسپورت برای مراجعین نیز قابل دسترس خواهد شد.

این مقام طالبان بدون ارایۀ رقم دقیق گفت که در حال حاضر پاسپورت‌های سفید به قدر کافی در ریاست پاسپورت موجود است که به گفتۀ وی برای ۱۵ ماه بسنده است.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان به تاریخ ۱۵ اگست، صدور پاسپورت در آن کشور متوقف شد، تا اینکه به تاریخ ۱۵ اکتوبر روند توزیع پاسپورت در کابل از سر گرفته شد.

با وصف شمار بی نهایت زیاد متقاضیان، ریاست پاسپورت به تاریخ ۱۵ نومبر اعلان کرد که به دلیل مشکلات تخنیکی و از کار افتادن برخی وسایل، به ویژه دستگاه‌های بایومتریک، توزیع پاسپورت در کابل تا اطلاع بعدی متوقف شده است.

در حال حاضر، طالبان تنها به افرادی در کابل پاسپورت توزیع می‌کنند که پیش از مسلط شدن این گروه بر افغانستان، به گونۀ آنلاین ثبت نام کرده بودند. طالبان همچنین تنها به بیمارانی که امکان تداوی شان در افغانستان موجود نیست، پاسپورت می‌دهند.

XS
SM
MD
LG