لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای جذب بازیکنان نخبه در تیم ملی فوتبال افغانستان


علی عسکر لعلی، مربی تخنیکی تیم ملی فوتبال افغانستان در کنار سه بازیکن تیم فوتبال کشورش
علی عسکر لعلی، مربی تخنیکی تیم ملی فوتبال افغانستان در کنار سه بازیکن تیم فوتبال کشورش
مربی تخنیکی تیم ملی فوتبال افغانستان، برای جذب بازیکنان بهتر در آن تیم از راه اندازی کمپ های تمرینی جداگانه در کشور های اروپایی و امریکایی خبر می دهد.

تیم ملی فوتبال افغانستان توانست با دو پیروزی و یک تساوی در مسابقات چلنج کپ آسیا به دور نهایی آن جام راه یابد.

علی عسکر لعلی، مربی تخنیکی تیم ملی فوتبال افغانستان در مصاحبه با رادیوآشنا صدای امریکا گفت که تا کنون تیم های افغانستان و فلسطین به طور قطعی به دور نهایی راه یافته و باقی مسابقات تا هنوز هم در لاووس جریان دارد.

آقای لعلی می گوید تدویر کمپ های آموزشی در دوبی به آنان این زمینه را مساعد کرد تا بتوانند بهترین بازیکنان را برای مسابقات انتخاب کنند.

او می گوید که در سال روان فرصت داشته اند دو اردوگاه آموزشی را در شهر دوبی راه اندازی کرده و از جملۀ 40 ورزشکار که در آن کمپ شرکت داشتند، 23 بهترین آنان را برای اشتراک در مسابقات چلنج کپ انتخاب کنند.

او می افزاید که از سوی هم بازیکنان افغان بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند و تیم ملی افغانستان در برابر هر سه تیم شامل در گروه دال، از لحاظ کیفی و کمی برتری داشت.

عدم دستیابی به گول

آنچه در سه مسابقۀ تیم ملی افغانستان بسیار محسوس بود عدم توانمندی خط مهاجمان افغانستان برای حاصل کردن نتیجه یی از حملات شان بوده است. در اکثر حملات توپ یا به بدن دروازه بان اصابت می کرد و یا هم به فواصل بسیار نزدیک از دروازه به خارج میدان میرفت.

علی عسکر لعلی، مربی تخنیکی تیم ملی فوتبال افغانستان
علی عسکر لعلی، مربی تخنیکی تیم ملی فوتبال افغانستان
آقای لعلی می گوید تیم فوتبال افغانستان بالای خط حملۀ خود بسیار حساب کرده بود اما این سنجش به واقعییت نه نشست.

او می گوید که مربیان تیم ملی فوتبال افغانستان بالای بلال آرزو بسیار حساب می کردند اما بلال از آمادگی روانی کاملی در مقایسه با سال های گذشته برخوردار نبود.

آقای لعلی دلیل این عدم آمادگی روانی را تبدیلی بلال آرزو از کلپ ورزشی فعلی اش به یک تیم دیگر در هند عنوان کرده می گوید که او بیشتر فکر و ذکرش در خصوص تبدیلی اش معطوف شده بود و به همین دلیل حضورش در میدان موثر تمام نشد.

آزمون ها و امیدها

اکنون تیم ملی فوتبال افغانستان یک سال در پیش دارد تا برای دور نهایی چلنج کپ آسیا در مالدیف آمادگی بگیرد. مربی تخنیکی تیم ملی افغانستان می گوید تلاش می کنند با راه اندازی کمپ های تمرینی در اروپا و امریکا بازیکنان بهتری را برای دور نهایی چلنج کپ انتخاب کنند
.
لعلی به این باور است که توانسته اند توجه سرمایه گذاران را جلب کرده و چندین سرمایه دار افغان نیز ابراز علاقمندی کرده اند تا از تیم ملی فوتبال افغانستان پشتیبانی کنند.

مربی تخنیکی تیم ملی افغانستان می گوید که از سوی هم لیگ برتر فرصت دیگری برای جلب توجه سرمایه گذاران بوده و بااستفاده از همین فرصت می توانند کمپ های آموزشی را برای تیم ملی افغانستان ترتیب داده و همآهنگی بهتری میان اعضای تیم ایجاد کنند.

او می افزاید تلاش جریان دارد تا از طریق ایجاد ارتباط با موسسات و سازمان های که در خارج از افغانستان فعالیت دارند، بازیکنان بهتر و بهتری را برای تیم ملی افغانستان انتخاب کنند.

کارشناسان عرصۀ فوتبال همواره به این باور اند که حرفه یی شدن فوتبال در افغانستان یگانه راه پیشرفت این ورزش در آن کشور بوده و از طریق همین راه کار مسئوولین عرصۀ فوتبال قادر خواهند شد تا با تیم های مطرح منطقه به رقابت بپردازند.

دور بعدی این مسابقات که در ماه مارچ سال 2014 میلادی در مالدیف برگزار خواهد شد، در آن بر علاوۀ تیم میزبان هفت تیم دیگر از پنج گروه شرکت کننده در مسابقات سال 2013 اشتراک خواهند کرد.
XS
SM
MD
LG