لینک های دسترسی

Breaking News

خلاصه تازه ترین اخبار جهان و افغانستان


افغانستان - هلمند

ناتو می گوید یک مرد در لباس اردوی ملی افغان بر قوای ائتلاف در پایگاه ناتو در لشکرگاه، ولایت هلمند گلوله باری کرده دو عسکر را کشته است. ائتلاف می گوید حمله کننده دوشنبه در تبادله گلوله باری متقابل قوای ائتلاف کشته شد. حمله کننده شناسایی نشده است.
خبرگزاری اسوسیتدپرس گزارش می دهد که دو عسکر کشته شده بریتانوی بودند. ناتو به طور رسمی اطلاعاتی در مورد ملیت عساکر کشته شده نشر نکرده اند.

افغانستان - کابل

بیست و هفت مقام ارشد اداره زندان مرکزی افغانستان بعد از تکمیل کردن یک آموزش سه هفته ای در مرکز آموزش مدیریت اصلاحات بین المللی در شهر کولورادوی امریکا به کابل برگشتند.
این برنامه تحت کمک مالی اداره امور تنفیذ قانون و مبارزه با مواد مخدر بین المللی انجام شده بود.

این مقامات افغان اقدامات اصلاحات بین المللی، رهبری وانکشاف سازمان یافته آموزش دیدند. این دوره اموزشی بخشی از یک برنامه شراکت وسیع تر بین ایالات متحده و افغانستان است که بر همکاری اداره زندان مرکزی افغانستان برای اداره زندان های سالم، مصوون و بشری درافغانستان تمرکز دارد.

وخامت وضع امنیتی سوریه

ترکیه سفارت خود در سوریه را به خاطر آنچه مقامات ترکی بدترشدن وضع امنیتی بیان کردند، مسدود کرد. ترکیه به شهروندان خویش در سوریه هفته گذشته هشدار داد که این کشور درنظردارد فعالیتش کارمندانش درسفارت دردمشق را به تعلیق درآورد وازآنها خواست به کشور برگردند. درحدود 17 هزار پناهنده سوری به خاطر فرار از جنگ از با عبور از سرحد وارد ترکیه شده اند.

توافق تسلیحاتی امریکا و روسیه

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده می گوید امکان یک توافق دیگر تسلیحات با روسیه هست. آقای اوباما بعد از گفتگو با دمیتری میدویدیف، رئیس جمهور روسیه در جلسه ذروی سئول به روز دوشنبه گفت دو کشور می تواند به پیشرفت در کاهش ذخایر سلاح ذروی ادامه دهند.

خودسوزی یک تبتی

یک تبتی در یک احتجاج در پایتخت هند قبل از دیدار رئیس جمهور چین خود را به آتش زد. این مرد دوشنبه در دهلی جدید قبل ازآنکه معترضین آتش را خاموش کنند، غرق در شعله آتش بود. این معترض به شفاخانه منتقل شد، اما شدت جراحت آن فورا واضح نیست.

آغاز جلسه امنیت ذروی

رهبران 53 کشور دوشنبه جلسه دو روزه شان را درسئول، پایتخت کوریای جنوبی با این هدف آغاز کردند، که اطمینان دهند مواد ذروی هیچگاه به دستان دهشت افگنان نمی افتد.

XS
SM
MD
LG