لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن خواستار تصویب قانون منع استفاده از اسلحهٔ نیمه خودکار شد


رییس جمهور ایالات متحده امروز هفتم می (‍۱۷ ثور) از قانونگذاران این کشور خواست تا استفاده از تفنگ‌های نیمه خودکار را ممنوع قرار دهند.

جو بایدن از کانگرس ایالات متحده خواست تا لایحهٔ جدید کنترول سلاح را تصویب کند و تاکید کرد که در صورت تصویب این لایحه، آنرا "فوراً امضا" خواهد کرد.

او در حالی بار دیگر خواستار منع سلاح تعرضی و شاژور‌های با ظرفیت بلند شد که روز گذشته در جریان یک حمله در ایالت تکزاس که در آن از همین نوع سلاح استفاده شده بود، هشت نفر کشته شد.

او بر "بی‌عملی" رقبای جمهوری‌خواه خود در این راستا انتقاد کرد.

رییس جمهور بایدن گفت: "یک بار دیگر، من از کانگرس می‌خواهم تا با فرستان لایحه‌ای استفاده از تسلیحات تعرضی و شاژور‌های با ظرفیت بلند را منع کند."

او گفت که بازنگری سوابق و نگهداری مصوون سلاح باید شامل شرایط خرید سلاح باشد.

در تازه ترین مورد، مقامات در ایالت تکزاس ایالات متحده روز شنبه ششم می (۱۶ ثور) گفتند که در اثر گلوله‌باری در داخل یک مرکز خریداری در شهر الن آن ایالت کم از کم هفت نفر دیگر زخمی شدند.

هفتهٔ گذشته نیز در اثر گلوله‌باری در داخل یک خانه واقع در ساحهٔ کلیولند ایالت تکزاس پنج نفر، به شمول یک کودک هشت ساله، کشته شدند.

جو بایدن افزود که "برای مصوون نگهداشتن جاده‌های مان کمتر از این را نمی‌خواهیم."

ایالات متحده بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از اسلحه را در میان کشورهای توسعه یافته دارد.

بر اساس آمار آرشیف خشونت ‌های مسلحانه از اول جنوری تا ۲۹ اپریل سال روان میلادی۱۳هزار و ۷۱۵ نفر در اثر خشونت‌های مرتبط به اسلحه در سراسر ایالات متحده کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG