لینک های دسترسی

Breaking News

تقریباً نصف نفوس امریکا خواستار استیضاح ترمپ میباشد - نظرسنجی


یک نظرسنجی که بگونۀ مشترک از سوی ای بی سی نیوز و واشنگتن پُست انجام یافت، نشان میدهد که تقریباً نیم نفوس ایالات متحده به این باورند تا کانگرس استیضاح رئیس جمهور ترمپ را آغاز کند.

این نظرسنجی ماۀ گذشته صورت گرفته و نتیجۀ آن نیز در اواخر ماۀ گذشته نشر شد. در این نظرسنجی از مردم پرسیده شده که آیا کانگرس استیضاح رئیس جمهور را آغاز کند یا خیر؟ ۴٩ درصد جواب بلی و ۴٦ درصد جواب نخیر را انتخاب کرده بودند.

بر اساس نظرسنجی های اخیر، میزان محبوبیت رئیس جمهور دونالد ترمپ در میان امریکائیان به حدود ۴٠ درصد میرسد که در پائین ترین سطح خود قرار دارد.

بر اساس قانون، استیضاح رئیس جمهور ایالات متحده از سوی مجلس نمایندگان در کانگرس صورت می گیرد، اما از اینکه اکثریت اعضای این مجلس را قانونگذاران جمهوریخواه یا هم حزبیان ترمپ تشکیل می دهد، در حال حاضر استیضاح او نیز بعید بنظر میرسد.

از جانب هم، قانونگذاران دموکرات نیز تا حال در مورد استیضاح رئیس جمهور خاموش اند. آنان ترجیح میدهند تا منتظر نتیجۀ تحقیقات در مورد مداخلۀ روسیه در انتخابات سال ٢٠١٦ باشند.

ننسی پلوسی، قانونگذار دموکرات و رهبر قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان کانگرس، گفته است که "نمیتوانیم در این مورد برخورد سیاسی کنیم. ما باید در جستجوی حقیقت باشیم".

از سوی هم با نزدیک شدن انتخابات میان دوره یی کانگرس که قرار است در اوایل ماۀ نوامبر برگزار گردد، قانونگذاران هردو حزب بخاطر کسب کرسی های بیشتر در عوض موضوع استیضاح رئیس جمهور، متوجۀ موضوعات چون میزان بیکاری، بهبود وضعیت اقتصادی، صحت، مهاجرت و مسایل دیگر میباشند.

در حاضر قانونگذاران هردو حزب تلاش دارند تا برای کسب کرسی های بیشتر در انتخابات میان دوره یی کانگرس روی موضوعات دیگر مانند بیکاری، بهبود وضعیت اقتصادی، صحت و غیره... متوجه باشند.

XS
SM
MD
LG